Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 40633
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 09 آگوست 2022 - 17:44 |

برگزاری مراسم عاشورای حسينی در سرتاسر جهان

برگزاری مراسم عاشورای حسينی در سرتاسر جهان

مراسم عاشورای حسينی با حضور گسترده و پر شور عاشقان و دلباختگان سالار شهیدان در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، در شامگاه شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ یار وفادار آن حضرت، مراسم شام غریبان در مناطق مختلف روسیه برگزار شد.

ده‌ها هزار تن از شیعیان و رهروان مکتب عاشورا، در شام غریبان امام حسین و شهدای مظلوم دشت کربلا، با حضور در حسینیه‌ها و مساجد پایتخت و بیش از یکصد شهر و منطقه شیعه‌نشین در روسیه، عزاداری و سینه‌زنی کردند.

مسجد خاتم‌الانبیاء مسکو، حسینیه حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله علیها، مرکز اسلامی مسکو، تالار اجتماعات سفارت ایران و مسجد شیعیان، در شام غریبان حسینی، مملو از عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله (ع) بود.

افغانستانی‌های مقیم روسیه، شیعیان آذری، اتباع پاکستانی، لبنانی، عراقی و ایرانیان مقیم آن کشور، در غم شهادت مظلومانه تشنه‌کامان کربلا بر سر و سینه زدند.

در سالروز شهادت حضرت امام حسین و یاران با وفایش، مراسم با شکوه عزاداری روز عاشورا در تاجیکستان برگزار شد.

در این مراسم که سفیر جمهوری اسلامی ایران، دیپلمات‌ها و کارگزاران کشورمان و صد‌ها نفر از ایرانیان مقیم و دیگر محبان اهل بیت علیهم السلام حضور داشتند، سوگواران حسینی پس‌از عزاداری و سینه زنی، نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه نمودند.

همزمان با شب عاشورای حسینی مراسم ویژه‌ای در در دهلی نو برگزار شد.

در این آیین که شیعیان و عاشقان ابا عبدالله الحسین از افعانستان، ایران و هند حضور داشتند عزاداران در رثای شهدای دشت کربلا بر سر وسینه زدند.

در روز عاشورای حسینی، مردم عزادار در سوریه برای عرض تسلیت شهادت ابا عبدالله و یاران با وفایش به جوار مرقد دختر سه ساله اش در دمشق مشرف می‌شوند.

ماه محرم و عاشورا، میدان درس آموزی و عبرت گیری برای جامعه اسلامی

همایش بزرگ عاشورایی با حضور عزاداران و شیفتگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در زینبیه استانبول واقع در منطقه هالکالی، بخش اروپایی بزرگترین شهر ترکیه برگزار شد.

ارادتمندان وعاشقان حضرت سیدالشهدا با برپایی مراسم عزاداری در پکن پایتخت چین در رثای سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.

علاقه مندان به حضرت امام حسین (ع) سومین امام شیعیان در روز عاشورا در فضایی آکنده از حزن واندوه بر سرو سینه زدند واشک ریختند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.