Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 40672
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 11 آگوست 2022 - 22:44 |

برگزاری نشست ” محفل هم اندیشی عاشوراییان حسینی” در کابل به همت موسسه قرآنی الزهرا

برگزاری نشست ” محفل هم اندیشی عاشوراییان حسینی” در کابل به همت موسسه قرآنی الزهرا

مسوولان موسسه قرآنی الزهرا با همکاری برخی نهاد‌های قرآنی برنامه عاشورایی را به مناسبت ایام محرم دایر کرده و برای سالم نگه‌داشتن جامعه بر الگوی گیری از رفتار فردی، اجتماعی و سیاسی حضرت زینب(س) تاکید می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛مسوولان این موسسه قرآنی امروز پنج‌شنبه (۲۰ اسد) با هماهنگی هشت نهاد‌ قرآنی نشست را تحت عنوان” محفل هم اندیشی عاشوراییان حسینی” به منظور تلفیق برنامه‌های انس با قرآن و عترت در کابل دایر کردند.

خانم مرضیه سادات کاظمی عضو شورای علمای شیعه افغانستان گفت:” حضرت زینب(س) بعد از شهادت برادرش امام حسین(ع) در سه مرحله، حادثه عظیم کربلا را مدیریت کرد”.

خانم کاظمی گفت:” حضرت زینب(س) بعد از شهادت برادرش امام حسین(ع) اولین روشن‌‎گری را از گودال قتلگاه آغاز کرد که دشمنان را به گریه در آوردند و در مرحله دوم همچنان هرجا رسید افشا‌گری کرده و چهره سرخ و عاشقانه حادثه کربلا را هویدا کرد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) با استفاده از آیات قرآن و احادیث نبوی اهداف برادرش امام حسین(ع) را بازگو کرد گفت: زینب تنها در کربلا صبر نکرد بلکه رفتار فردی، اجتماعی و سیاسی را از خود در جامعه بشری به‌جا گذاشت که مردان و زنان می‌توانند با پیروی از آن هم با نفس سرکش خویش مبارزه کنند وهم جامعه و خانواده را سالم نگهدارند.

محمد اکبری معاون شورای علمای شیعه افغانستان امام حسین(ع) را مصداق آیه تطهیر و آیه ۲۳ سوره شوری خوانده تاکید کرد که گریه کردن و عزاداری برای امام حسین(ع) امر پیامبر خدا است.

علی اکبر افشاگر رئیس موسسه بین المللی الزهرا گفت: ما با دایر کردن چنین برنامه‌ها به دنبال نخبه پروری با اساتید نخبه می‌باشیم.

در همین حال محمد ادریس رسولی رئیس انجمن فرهنگی وصال کوثر گفت:”هدف این برنامه این است که مفاهیم و تفاسیر قرآنی را در جامعه نهادینه کرده و برای تدوین مواد درسی بروز قرآنی ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم”.

آقای رسولی برنامه‌های قرآنی را در مساجد ضعیف خوانده گفت: ما با نهاد‌های قرآنی برادران شیعه و سنی تلاش داریم که بتوانیم من‌بعد برنامه‌های را به گونه تلفیق برگزار کنیم، یعنی برگزاری برنامه انس با قرآن و عترت یکجا دایر شوند.

گفتنی است که حادثه کربلا در سال ۶۱ هجر ق به‌وقوع پیوست که در نتیجه آن امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش به دلیل بعیت نکردن با یزید در صحرای کربلا به شکل فجیع، مظلومانه و با لب تشنه شهید شدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.