Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 40957
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 25 آگوست 2022 - 20:49 |

بی اعتمادی اعراب به ایالات متحده و تلاش برای بهبود روابط با ایران

بی اعتمادی اعراب به ایالات متحده و تلاش برای بهبود روابط با ایران

یک سایت خبری امریکایی در تحلیلی به بی اعتمادی کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس به دولت امریکا و تلاش برای بهبود روابط با تهران اشاره کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از سایت خبری لایو نیوز امریکا، امروز پنجشنبه ۳ سنبله در گزارشی با عنوان بی اعتمادی به دولت بایدن امارات و کویت را به برقرار کردن دوباره یی روابط با ایران سوق می‌ دهد نوشت، کویت و امارات متحده عربی اقداماتی را برای احیای روابط دیپلماتیک با ایران انجام دادند.

بر اساس این گزارش، کویت و امارات می‌ توانند شاهد همسویی مجدد در خاورمیانه باشند. در همین رابطه دولت کویت اخیرا از اعزام اولین سفیر خود به ایران در بیش از شش سال گذشته خبر داد.

اماراتی‌ ها نیز در جدید ترین خبر اعلام کردند، سیف محمد الذابی سفیر امارات پس از شش سال در روزهای آینده وظایف خود را در سفارت امارات در ایران از سر خواهد گرفت.

این در حالی است تا در همین اواخر، امارات متحده عربی تاکید می‌ کرد که همه کشورهای عرب خلیج فارس به عنوان یک ائتلاف با ایران برخورد کنند.

اماراتی‌ ها مایل بودند در سال ۲۰۲۰ با برقراری روابط با اسرائیل بر اساس توافق ‌نامه آبراهام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا خشم ایران را برانگیزند، اما امروز امارات متحده عربی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت جداگانه برای صلح با تهران اقدام می‌ کنند.

رهبر انقلاب اسلامی ایران در دیدار پوتین: آمریکایی‌ها هم زورگو هستند و هم حیله‌گر

در نتیجه، کشورهای منطقه نشان داده اند که مایل اند در یک درگیری در کنار امریکا نباشند.

در ادامه خبر سی ‌ان ‌ان هم نوشت، با افزایش تنش‌ ها با ایران، کشورهای حاشیه خلیج فارس متوجه شدند که امریکا در حاشیه ایستاده یا نمی ‌خواهد یا نمی ‌تواند به کمک آنها بیاید و خطوط ارتباطی شان با ایران کاملاً قطع شده است، اما از آن زمان خیلی چیزها تغییر کرده است.

داینا اسفندیاری مشاور خاورمیانه در اندیشکده گروه بحران بین‌المللی گفت، کشورهای عرب خلیج ‌فارس یک سیاست عمل‌ گرایانه در مورد ایران ایجاد کرده ‌اند که هم شامل مهار و هم تعامل است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.