Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 40890
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 21 آگوست 2022 - 18:41 |

تبادل نورالدین عزیزی با مسئولان اتاق تجارت و صنایع فدراسیون روسیه

تبادل نورالدین عزیزی با مسئولان اتاق تجارت و صنایع فدراسیون روسیه

نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت همراه در دیدار با مسئولان اتاق‌ تجارت‌ و صنایع فدراسیون روسیه، روی موضوعات تجارتی و سرمایه‌گذاری میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش  آژانس خبری صدای پامیر، وزارت صنعت و تجارت با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در این دیدار نورالدین عزیزی، اظهار داشت که با تغییرات‌ سیاسی اخیر در افغانستان، امنیت سراسری تامین و فرصت‌های تجارتی و سرمایه‌گذاری و نیز گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور فراهم شده است.

وی هم‌چنان از سرمایه‌گذاران روسی خواسته است که در سکتورهای مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در همین‌حال، مسئولان اتاق تجارت و صنایع روسیه گفته اند که این اتاق از گسترش و توسعۀ تجارت و سرمایه‌گذاری میان دو کشور با ۱۸۰ نماینده‌گی خود در سراسر روسیه استقبال می‌کند.

از سوی دیگر؛ عزیزی از مشکلات ویزه برای تاجران افغان، ایجاد اتاق‌مشترک، برگزاری نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های تواصل تجارتی، تشویق سرمایه‌گذاران روسی به سرمایه‌گذاری در افغانستان و انتقالات پول معاملات تجارتی میان افغانستان و فدراتیف روسیه یاد آوری کرده که از سوی مسئولان آن اتاق مورد استقبال قرار گرفته است.

گفتنی است که نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت اخیراً در رأس یک هیئت بلند پایه به هدف گفتگو با مقامات فدراتیف روسیه در خصوص تحکیم و توسعۀ روابط اقتصادی و افزایش حجم تجارت میان دو کشور به مسکو سفر کرده است. قرار است این هیئت با مسئولان روسیه روی عقد قراردادهای بزرگ خریداری گندم، آرد، روغن، مواد نفتی و گاز مایع صحبت کنند که این کشور بتواند مواد اولیۀ مورد ضرورت را با نرخ مناسب و ویژه به مردم افغانستان به فروش برساند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.