Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 40791
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 16 آگوست 2022 - 17:23 |

تمدید دو ماهه ترانزیت گازوئیل از ایران به افغانستان

تمدید دو ماهه ترانزیت گازوئیل از ایران به افغانستان

مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان گفت: با درخواست طرف افغانستانی ترانزیت گازوئیل از ایران به افغانستان از ۷ سنبله به مدت ۲ ماه تمدید می شود.

به گزارش بخش آژانس خبری صدای پامیر، «محمد مهدی جوانمرد قصاب» مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه تا ۲۹ اوت/۷سنبله ترانزیت سوخت از نوع گازوئیل به کشور افغانستان انجام می شود، افزود: تمدید ترانزیت سوخت به افغانستان با توجه به درخواست‌های مقامات دولت موقت طالبان ادامه خواهد داشت.

مشاور اقتصادی نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان همچنین افزایش تولیدات شرکت‌های خصوصی را لازمه مراودات اقتصادی با کشور افغانستان اعلام کرد و گفت: افزایش تولید با استانداردهای مورد تایید در حال پیگیری است.

ترانزیت گازوئیل از خاک ایران برای یک ماه به افغانستان آزاد می شود

جوانمرد قصاب تصریح کرد: در حال حاضر با عملکرد بسیار ضعیف آمریکا در دوران سلطه ۲۰ ساله در کشور افغانستان و نبود زیرساخت های لازم اقتصادی در این کشور، قدرت خرید و به طبع آن واردات به افغانستان کاهش یافته است.

مشاوراقتصادی نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان تاکید کرد: کیفیت بالا و قیمت مناسب کالاهای ایرانی این جذابیت را برای طرف افغانستانی ایجاد کرده است تا در پی تامین مایحتاج بازار داخلی از سوی طرف ایرانی به ویژه بخش خصوصی در ایران باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.