Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 40660
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 11 آگوست 2022 - 20:14 |

روسیه اظهارات واشنگتن در مورد کشتن الظواهری را تایید نمی کند.

روسیه اظهارات واشنگتن در مورد کشتن الظواهری را تایید نمی کند.

ایوان نیچایف معاون بخش اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه، ۲۰ اسد) اعلام کرد که مسکو هنوز صحت اظهارات واشنگتن در مورد نابودی رهبر القاعده را تایید نمی‌کند.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل اسپوتینک، نیچایف در یک نشست خبری گفت که هنوز مدرکی مبنی بر کشتن ایمن الظواهری ارائه نشده است.

وی افزود: ما صحت اظهارات امریکا در مورد نابودی الظواهری رهبر گروه تروریستی القاعده را در کابل در ۳۱ جولای در نتیجه حمله طیارۀ بدون سرنشین را تایید کنیم. واشنگتن هیچ مدرکی دال بر این حادثه به مردم ارائه نکرده است.

وی اظهار داشت، این‌که چه کسی حریم هوایی افغانستان را در اختیار امریکا قرار داده تا عملیات ادعایی کشتن الظواهری را انجام دهد، سوال برانگیز است.

وی افزود، با این وجود اقدامات تجاوزکارانه نیروی هوایی امریکا در ورود به حریم هوایی افغانستان سوالات زیادی را به دنبال دارد.

آمریکا: برای کشته شدن ایمن الظواهری، تأییدیه DNA نداریم

نیچایف تصریح کرد: “به عنوان مثال، چه کسی حریم هوایی افغانستان را برای اقدام در کابل در اختیار واشنگتن قرار داده، و در صورت تلفات در بین غیرنظامیان چه کسی مسوول اینچنین اقداماتی است”.

پیشتر کاخ سفید اعلام کرد که امریکا در تاریخ ۳۰ جولای عملیات ضد تروریستی در افغانستان انجام داده که طی آن الظواهری کشته شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.