Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 40989
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 29 آگوست 2022 - 19:27 |

لاوروف: عرب نمی تواند تشکیل جهان چند قطبی را متوقف کند.

لاوروف: عرب نمی تواند تشکیل جهان چند قطبی را متوقف کند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، غرب با انجام بعضی کار ها شاید روند تشکیل جهان چند قطبی را آهسته کنند اما نخواهد توانست آن را متوقف سازند.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی زیزدا گفت، غرب تلاش دارد به فرآیند های تاریخی عینی بی اعتنایی کند، که شاید با این کار روند تشکیل یک جهان چند قطبی را کند سازد اما هرگز نخواهد توانست این روند را متوقف کند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه این مصاحبه گفت، متاسفانه شرکای غربی که زمام قدرت را به دست امریکا سپرده ‌اند، تلاش می ‌کنند به فرآیند های تاریخی عینی بی اعتنایی کنند، که این ممکن است تشکیل جهانی چند قطبی را کُند سازد اما هرگز نخواهد توانست جلوی آن را بگیرد.

لاوروف در این مصاحبه با این پرسش روبرو شد که از نظر او تا کنون چند کمربند چند قطبی در جهان شکل گرفته است؟ وزیر خارجه روسیه در پاسخ گفت، این فرآیند توافق شده یی که قرار به اجرایی شدنش باشد، نیست. این یک طرح پنج ساله یا یک بودجه سه ساله شبیه به بودجه یی که ما داریم نیست. این روند شبیه به بودجه های سالانه تصویب شده در کشورهای دیگر نیست. این فرآیند زندگی است. این درباره استعداد های سیاستمداران است. آنها باید ببینند در زندگی واقعی چه می گذرد و سیاستهای خود را مطابق با خواسته های تاریخ ایجاد کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.