Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40974
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 27 آگوست 2022 - 18:14 |

لاوروف: نظم تحمیلی غرب در عرصه بین المللی باعث ایجاد اختلاف نژادی می شود

لاوروف: نظم تحمیلی غرب در عرصه بین المللی باعث ایجاد اختلاف نژادی می شود

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از سیاست های مخرب و مداخله جویانه غرب در عرصه بین المللی، گفت، نظم تحمیلی غرب در عرصه بین المللی باعث ایجاد اختلاف نژادی می شود.
به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز شنبه ۵ سنبله طی یک سخنرانی ویدئویی برای انجمن جهانی دیپلمات‌ های جوان تاکید کرد که مسکو به اصول اولیه منشور سازمان ملل پایبند است و همواره از تنوع فرهنگی افراد و حق آنها برای مشخص کردن مسیر خود حمایت کرده است.

لاوروف در این راستا بیان کرد که مسکو در حال گسترش و تعمیق همکاری مثمر با اکثریت قریب به اتفاق اعضای جامعه جهانی است که بیش از ۸۰ ٪ از جمعیت کره زمین را تشکیل می دهند.

وی در ادامه با اشاره به نظم تحمیلی غرب بر عرصه جهانی گفت، ما قاطعانه نظم مبتنی بر قوانین نواستعماری تحمیل شده توسط ائتلاف غربی به رهبری امریکا را رد می کنیم.

به اعتقاد وزیر خارجه روسیه، این نظم باعث اختلاف نژادی در جهان می ‌شود و امتیاز آن برای گروهی از کشور هاست که حق انجام هر کاری را دارند و بقیه کشورهای دنیا نیز مجبور به پیروی از آنها و خدمت به منافع شان هستند.

لاوروف هشدار داد که جاه طلبی‌ های کشورهای منحصر به فرد برای حل مسائل خود به قیمت هزینه کردن از دیگران هرگز نتیجه نداده و این سیاست های مخرب امروز محکوم به شکست است. به گفته این وزیر روسی، بازیگران قدرتمند و مستقل در آسیا، خاورمیانه، امریکای لاتین و آفریقا به تازگی سیاست خارجی ملی را دنبال می‌ کنند و نتایج چشمگیری در حوزه‌ های مختلف به دست آورده ‌اند.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که در حال حاضر چند قطبی عینی وجود دارد و نمی ‌توان این واقعیت ژئوپلیتیکی را نادیده گرفت.

امروزه نباید گفتگو را محدود کرد، بلکه برعکس، آن را تشدید کرد.

وی افزود: قبلاً بارها گفته شده است که مشکلات متعدد زمان ما تنها با ترکیب تلاش ها و بر اساس هنجارهای شناخته شده جهانی حقوق بین الملل به طور مؤثر قابل غلبه است.

به گفته لاوروف، نقش دیپلماسی امروز فقط باید افزایش یابد.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، در این زمینه، دشوار است که پتانسیل دیپلماسی کلاسیک را که مستلزم سازش های سنجیده و توازن منافع است، بیش از حد ارزیابی کنیم. من متقاعد شده ام که نقش آن باید بطور عینی افزایش یابد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.