Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40932
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 23 آگوست 2022 - 21:15 |

مسوولان در ریاست عمومی پاسپورت وزارت امور داخله: پیشنهادچاپ دو میلیون جلد گذر‌نامه و بازداشت ۳۵۰ کمیشن کار

مسوولان در ریاست عمومی پاسپورت وزارت امور داخله: پیشنهادچاپ دو میلیون جلد گذر‌نامه و بازداشت ۳۵۰ کمیشن کار

مسوولان در ریاست عمومی پاسپورت وزارت امور داخله حکومت سرپرست می‌گویند که یک سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار جلد گذر‌نامه را برای متقاضیان آن توزیع کرده اند

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شیر شاه قریشی معاون دوم ریاست عمومی پاسپورت امروز سه شنبه(اول سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت:” ما در یک سال گذشته بیش از ۷۱۴ هزار و ۳۳۷ جلد پاسپورت را برای متقاضیان آن توزیع نمودیم که از این طریق بیش از ۴ میلیارد افغانی عواید بدست آمده است.

آقای قریشی طی مراحل ۱۵۰ هزار فورم درخواستی حکومت پیشین و ۴۰ هزار فورم درخواستی جدید، انکشاف سیستم فورمه‌‎های آنلاین و ایجاد سیستم الکترونیکی تعرفه‌ها را مهم‌ترین دست آورد‌های یک ساله این ریاست عنوان کرد.

وی بیان داشت:” در جریان یک سال گذشته علاوه بر اتباع داخلی، به تعداد ۴ هزار و ۱۷۱ جلد پاسپورت به اتباع خارجی نیز توزیع شده است”.

به گفته آقای قریشی ریاست گذر‌نامه‌ها در هماهنگی با وزارت‌های داخله، خارجه و مالیه، قرارداد تهیه ۳ میلیون جلد پاسپورت را نهایی کرده و همچنان و تدارک چاپ ۲ میلیون جلد گذر‌نامه دیگر را به وزارت مالیه پیشنهاد کرده است.

او گفت: ما به منظور تسریع روند عرضه خدمات، سیستم فورم آنلاین را انکشاف داده، سیستم الکترونیکی تعرفه را ایجاد و با موظف کردن تیم‌های سیار، تسهیلات لازم توزیع پاسپورت به منسوبین نهاد‌های امنیتی، مجاهدین ا.ا.، حجاج و تاجران، را فراهم نموده‌ایم.

او گفت: طبق فرمان رئیس الوزرا قرار است چهار مرکز توزیع پاسپورت در چهار زون کابل فعال گردد.

او گفت: ما اخیراً به تعداد ۳۵۰ تن افراد فساد پیشه، کمیشن‌کار و استفاده‌جو را بازداشت کرده و به نهاد‌های عدلی و قضایی سپرده‌ایم.

این درحالی است که از چندین ماه به این سو به دلیل حجم درخواست‌ها برای اخذ گذر‌نامه‌ توسط شهروندان، روند تاریخ دهی برای مراجعه اخذ گذر‌نامه‌ها الی ۱۵ ماه سنبله در سایت این ریاست، برای متقاضیان آن مسدود شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.