Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 40978
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 28 آگوست 2022 - 19:25 |

مولوی امیر خان متقی: در یک سال اخیر هیچ گونه آسیبی به نهادهای کمک رسان بین المللی در افغانستان وارد نشده است.

مولوی امیر خان متقی: در یک سال اخیر هیچ گونه آسیبی به نهادهای کمک رسان بین المللی در افغانستان وارد نشده است.

سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با معاون سازمان بین المللی مهاجرت گفت: در یک سال اخیر هیچ گونۀ آسیبی به نهادهای کمک رسان بین المللی در افغانستان وارد نشده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه امارت اسلامی امروز با نشر خبر نامه یی گفته است؛ مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه با خانم یوگاچی دانیلز، معاون کل سازمان بین المللی مهاجرت و هیئت همراه شان دیدار کرد.

خانم دانیلز، معاون سازمان بین المللی مهاجرت از همکاری وزیر امور خارجه با این سازمان و ایجاد فرصت کار برای آنها تشکر کرد.

دانیلز از اولین سفر خود به افغانستان ابراز خوشحالی کرد و افزود که فعالیت ها وهمکاری های بشردوستانه و انکشافی را در اینجا ادامه و تقویت خواهد کرد.

معاون سازمان بین‌المللی مهاجرت توضیح داد که تحولات سیاسی بر فعالیت‌های آن‌ها تأثیری ندارد و بدون تردید خدمات خود را به افغان‌ها ارائه خواهند کرد.

مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه گفت: جای خوشحالی است که با روی کار آمدن دولت جدید، هیچ افغان به دلایل سیاسی مجبور به مهاجرت نشده و خانوادۀ در کشور به دلیل مخالفت با دولت مجبور به کوچ و مهار نشده است.

وی با اشاره به امنیت سراسری کشور گفت که در یک سال اخیر هیچ گونه آسیبی به نهادهای کمک رسان بین المللی در افغانستان وارد نشده است.

او از تامین کنترول و شفافیت کامل اطمینان داد و گفت؛ در یک سال ثابت شده است که هیچ مقام دولتی در امور موسسات کمک رسان مداخلۀ بی جاه نکرده است و تسهیلات را برای آنان فراهم کرده است.

متقی به معاون سازمان بین المللی مهاجرت اطمینان داد که امارت اسلامی با سازمان بین المللی مهاجرت همکاری کامل خواهد کرد و از همکاری بشردوستانه آنها تشکر کرد.

وی افزود با آمدن دولت جدید به افغانستان تغییرات مثبتی برای جامعه جهانی ایجاد خواهد شد و تجارب خود را با آنها در میان خواهند گذاشت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.