Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 40743
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 14 آگوست 2022 - 18:16 |

نشست عضو کمیته بین المللی المپيك با ورزشکار مهاجر افغانستان در ایران

نشست عضو کمیته بین المللی المپيك با ورزشکار مهاجر افغانستان در ایران

نشست عضو کمیته بین المللی المپيك با ورزشکار مهاجر افغانستان در ایران برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، نشست مشترکی با حضور سمیرا اصغری عضو افغانستانی کمیته بین المللی المپیک و مهاجرین ورزشکار افغان مقیم ایران و نمایندگان کمیته ملی المپیک در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این نشست موسی خدادادی مسئول ورزش مهاجرین کشور افغانستان مقیم ایران ضمن قدردانی از حمایت های کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ابراز داشت:
کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حمایت خوبی از ورزشکاران مهاجر افغان دارند و امیدوارم مجوز حضور آنها در دوره های مختلف داوری و مربیگری فراهم شود و اگر مقدمات کار برای تاسیس باشگاه مخصوص ورزشکاران افغانستان هم فراهم شود خیلی مطلوب خواهد بود.

در ادامه سمیرا اصغری عضو افغانستانی کمیته بین المللی المپیک خاطر نشان کرد:
کمیته ملی المپیک طی یکی دو سال اخیر با توجه به شرایط پیش آمده در کشور افغانستان حمایت های بی دریغی از مهاجرین ورزشکار افغانستانی داشت که جای تقدیرو تشکر دارد بخصوص که بسیاری از قهرمانان افغانستان در ایران رشد و نموکرده و پرورش یافته اند ولی پس از مسائل ایجاد شده در افغانستان،ایران اولین کشوری بود که برای کمک به جامعه ورزش افغانستان پیشقدم شد و برای خروج ورزشکاران کمک بسزایی کرد و امیدوارم این همکاری در راستای ایجاد بستری مناسب برای فعالیت ورزشکاران افغانستان ادامه داشته باشد.

سپس دکترعبدالحمید احمدی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به خانم اصغری و مهاجرین ورزشکار افغانستان گفت:
امیدوارم نهادهای بین المللی و بويژه کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا گامهای موثر و جدی تري برای حمایت از ورزشکاران مهاجر این کشور بردارند هر چند ایران همچون گذشته در کنار و حامی این عزیزان خواهد بود.

وی گفت: به رغم تحریم هایی که برعليه کشور ما اعمال شده و اين تحريم ها مضايقي را ايجاد كرده است ولی دست از حمایت از ورزشکاران مهاجر افغانستان برنداشتیم و قطعا اگر تحریم ها برطرف شود دست ما برای کمک بازتر خواهد بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.