Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 40981
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 28 آگوست 2022 - 19:28 |

نگرانی اسرائیل از فروپاشی تدریجی

نگرانی اسرائیل از فروپاشی تدریجی

مجالس نظامی و امنیتی اسرائیل از تشدید تفرقه و دو دستگی درونی در بین اسرائیلی ها و فروپاشی تدریجی این رژیم در آینده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، وزرای دفاع اسرائیل از جمله ایهود باراک، گابی اشکنازی، بنی گانتس، موشه یعلون و گادی آیزنکوت در گفتگو با کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل اذعان کردند که موجودیت اسرائیل از درون در معرض خطر و تهدید قرار دارد.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل به نقل از آیزنکوت تصریح کرد، چیزی که بیش از همه اسرائیل را تهدید می‌ کند، فقدان انسجام در بین اسرائیلی ها است.

باراک نیز در این باره گفت، همه روسای کنونی و سابق دستگاه‌ های امنیتی اسرائیل از موساد تا شین ‌بت بر این باور هستند که بزرگترین تهدید علیه آینده اسرائیل، خطر از دست دادن انسجام اسرائیلی ها و قرار گرفتن آنها در دو طیف سکولار و دینی حریدی و صهیونیستی جدا از هم است.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل تصریح کرد که اشکنازی، بنی گانتس و یعلون نیز با نظرات آیزنکوت و باراک هم نظر بوده و آن را تایید کردند.

در گزارش آمده است، اسرائیل در سایه بحران های شدید درونی خود، اکنون تحت محاصره گروه ‌های مقاومت قرار دارد و به خاطر تضادهای سیاسی درونی نیز در طول چهار سال گذشته نتوانسته یک کابینه پایدار تشکیل دهد و در این مدت پنج بار انتخابات پارلمانی برگزار کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.