Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 40760
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 15 آگوست 2022 - 17:13 |

نگرانی اسرائیل از همکاری ایران و روسیه

نگرانی اسرائیل از همکاری ایران و روسیه

رسانه های اسرائیل تاکید کردند، همکاری ایران و روسیه برای اسرائیل نگران کننده است.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، این همکاری در بردارنده ابعاد متعدد دانسته و اذعان کردند که راهی برای متوقف کردن این همکاری وجود ندارد.

ایهود یعری تحلیلگر اسرائیل در شبکه ۱۲ تلویزیون اسراییل از رایزنی فشرده تهران و مسکو ابراز نگرانی کرد و با اشاره به چهار بار گفتگوی روسای جمهور ایران و روسیه در برهه یی بسیار کوتاه گفت که راهی برای توقف همکاری موجود میان تهران مسکو وجود ندارد.

رسانه های اسرائیل چندی پیش نیز با ابراز نگرانی از دیدارهای مقامات بلند پایه روسیه و ایران گفتند اسرائیل از دیدار های ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و مقامات بلند پایه ایرانی به هیچ وجه خوشش نمی آید زیرا از نظر اسرائیل تصاویر یاد شده از یک تحول منطقه یی بد برای اسرائیل حکایت دارد.

این رسانه ها توضیح دادند، روس ها از راه ایران محصولات تجارتی خود را به هند انتقال داده و در واقع توانستند تحریم های غربی را دور بزنند. همچنین رابطه مستحکم ایران و روسیه مانع از آن شد تا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بتواند عملیات نظامی مورد نظر خود در شمال سوریه را به اجرا درآورد.

اذعان غرب به پیروزی روسیه در رقابت انرژی

پیش از این نیز، شرکت نفت ایران و گازپروم روسیه تفاهم نامه یی در زمینه انرژی امضا کردند که شامل سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد دالری مسکو در توسعه دو چاه گازی کیش و فارس شمالی و افزایش تولید چاه فارس جنوبی و توسعه شش چاه مواد سوخت ایران می شود.

این درحالی است که در آن سو، رابطه اسرائیل و روسیه به دنبال انتشار گزارش هایی از مسکو مبنی بر توقف فعالیت های آژانس یهود در روسیه به شدت متشنج شده است و این بحران همچنان ادامه دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.