Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 40733
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 13 آگوست 2022 - 19:18 |

وزارت خارجه چین: امریکا حق ندارد که دارایی بانک مرکزی افغانستان را تقسیم کند.

وزارت خارجه چین: امریکا حق ندارد که دارایی بانک مرکزی افغانستان را تقسیم کند.

وزارت خارجه چین بار دیگر خواستار استرداد دارایی های منجمد شده افغانستان از سوی امریکا شده است و تاکید داشته است، منجمد شدن هفت میلیارد دارایی های بانک مرکزی افغانستان، نقش منفی در بحران اقتصادی این کشور داشته است.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، وانگ وین بین، سخنگوی وزارت خارجه چین به روز جمعه در یک نشست خبری گفت؛ انجماد دارایی های افغانستان از سوی امریکا قابل توجیه نیست و همچنان امریکا حق ندارد که دارایی بانک مرکزی افغانستان را تقسیم کند.

چین قبل از این هم درخواست مسئله استرداد ذخایر ارزی افغانستان را مطرح کرده است و باری نماینده آن کشور در سازمان ملل این کار امریکا را دزدی خوانده بود.

در کنار چین، روسیه، ایران، ترکیه و شماری دیگری از کشور های جهان بر آزادی پول های منجمد شده افغانستان از سوی امریکا تاکید داشته اند.

مخالفت شدید روسیه با سپردن ذخایر مسدود شده افغانستان به یک صندوق امانی

امریکا بعد از کامیابی دوباره امارت اسلامی در افغانستان میلیارد ها دالر از دارایی های افغانستان را بدون توجیه منجمد کرد و با وجود اصرار جامعه جهانی حاضر نیست که ذخایر ارزی افغانستان را به بانک مرکزی این کشور اعاده کند.

باید گفت که در جریان هفته گذشته، بیش از ۷۰ تن از متخصصان اقتصادی امریکا در نامه یی به جو بایدن و وزیر خزانه امریکا، از آنان خواستند تا دارایی های افغانستان را به این کشور بر گردانند، سازمان ملل هم در امر مبارزه با فقر در افغانستان و نظم یابی سیستم بانکی در این کشور از امریکا خواسته است تا ذخایر ارزی افغانستان را آزاد کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.