Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 40739
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 14 آگوست 2022 - 17:58 |

وزارت دفاع روسیه آمار تلفات ارتش اوکراین را اعلام کرد

وزارت دفاع روسیه آمار تلفات ارتش اوکراین را اعلام کرد

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه، ۲۳ اسد) آمار مربوط به تلفات ارتش اوکراین در دونباس را اعلام کرد.
به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، وزارت دفاع روسیه با نشر خبری اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ تن از نیروهای لوای ۵۶ پیاده نظام موتوریزه نیروهای مسلح اوکراین به دلیل تلفات سنگین مواضع خود را در دونباس ترک کردند.

در خبرنامه آمده است: در نواحی شهرک‌های “اوپتنو” و “پیروامایسکی” جمهوری مردمی دونتسک، بیشس از ۲۰۰ تن از نیروهای لوای ۵۶ پیاده‌نظام موتوریزه نیروهای مسلح اوکراین از انجام ماموریت‌های رزمی خودداری کردند و به دلیل تلفات سنگین به‌طور سرخود مواضع خود را ترک کردند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که در کندک سوم این لوا که در منطقه “مارینکا” فعالیت می‌کرد، از ۵۸۰ پرسنل، حدود ۱۴۰ نظامی باقی ماندند.

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش داد که نیروهای مسلح روسیه طی روز گذشته یک دسته اوکراینی از سیستم‌های راکت پرتاب چندگانه گراد، یک دسته اسلحه‌های Giacint-B و هفت دسته هویتزر دی-۳۰ را در دونتسک نابود کردند.

گفتنی است، روسیه بامداد روز ۲۴ فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را “حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند” توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.