Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 40807
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 16 آگوست 2022 - 18:33 |

وزیر دفاع سوریه خواستار پایان دادن اشغالگری آمریکا و ترکیه شد.

وزیر دفاع سوریه خواستار پایان دادن اشغالگری آمریکا و ترکیه شد.

«علی محمود عباس» وزیر دفاع سوریه امروز (۲۵ اسد) طی سخنرانی در کنفرانس «مسکو برای امنیت بین‌الملل» در روسیه، این کنفرانس را دارای اهمیت زیادی در مسیر مقابله با پروژه‌های سلطه و استعمار جهانی توصیف کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بر بنیاد گزارش خبرگزاری رسمی دولت سوریه «سانا»، وزیر دفاع دمشق در این نشست گفت: «ما بر لزوم پایان دادن به اشغالگری‌های آمریکا و ترکیه در بخش‌هایی از خاک سوریه تاکید می‌کنیم تا بتوانیم کنترل دولت بر آن‌ها را گسترش دهیم و بر منابع ملی خود را که در معرض غارت و دزدی هستند سرمایه‌گذاری کنیم».

محمود عباس افزود: «درهای سوریه همیشه به روی همه که به عنوان دوست، به سوی ما می‌آیند باز است؛ اما در مورد طرف‌هایی که سرزمین، تاریخ و آینده ما را هدف تجاوز و ویرانی قرار می‌دهند، باید بگویم آن‌ها مردمی را در مقابل خود خواهند یافت که حقارت و ذلت را نمی‌پذیرند و برای عزت و کرامت وطن‌شان حاضرند فداکاری کنند».

وزیر دفاع سوریه در ادامه خاطرنشان کرد: «ما از جامعه جهانی درخواست می‌کنیم که برای لغو اقدامات جبری و ناعادلانه اعمال شده علیه سوریه توسط آمریکا و برخی رژیم‌های غربی، فشار بیاورند».

ادامه دزدی نفت سوریه توسط آمریکا با ۳۵ تانکر

این در حالی است که چند روز گذشته، وبگاه روسی «آویا. پرو» متخصص در امور نظامی به‌تازگی با انتشار ویدئویی، لحظه سرقت نفت سوریه توسط آمریکا را به تصویر کشید.

بنابر گزارش این وبگاه، بالگردی در حال گشت‌زنی در شمال شرق سوریه بوده، که متوجه می‌شود حدودا صد کامیون آمریکایی در حال سرقت نفت سوریه هستند.

از سوی دیگر، اخیراً فرماندهی کل ارتش سوریه و نیروهای مسلح اعلام کرده بودند ارتش سوریه در آمادگی کامل برای مقابله با هر حمله احتمالی ترکیه به خاک سوریه است؛ در حالی که برخی رسانه‌های منطقه‌ای از احتمال گفت‌وگو بین آنکارا و دمشق خبر داده بودند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.