Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 40952
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 24 آگوست 2022 - 19:06 |

وضعیت اسفنانک و سرگردانی مهاجران افغان در خیابان های فرانسه

وضعیت اسفنانک و سرگردانی مهاجران افغان در خیابان های فرانسه

با آن که قبلا از وضعیت اسفبار افغانان مهاجر در بریتانیا٬ آلمان٬ البانیا٬ یونان٬ امریکا… گزارش های را منتشر شده است٬ این بار رسانه‌های فرانسوی از سرگردانی جمعی از مهاجران افغانی در خیابان‌های این کشور خبر داده اند.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از رسانه های دولتی فرانسه، شماری از این پناهندگان افغان که در عملیات نجات به آنکشور انتقال یافته اند به پناهگاه‌ها راه نیافته اند٬ به ناچار در جاده‌ها و زیر پل‌ها می‌خوابند.

بر اساس گزارش سازمان‌های حامی پناهندگان در فرانسه، تعداد قابل توجهی از این پناهجویان به علت نبود سرپناه و بعضی به دلیل آزار پولیس، در جاده‌های شمال فرانسه در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند.

یک مقام دولتی فرانسه به خبرگزاری روسی اظهار داشته است: تاکنون تعداد ۲۸۱ نفر از پناهجویان افغان که در نزدیکی کانال اورک، خیابان دلفین سیریگ، خیمه زده‌ بودند، به پناهگاه‌ها انتقال داده شدند.

سازمان‌های غیردولتی فرانسه تأکید می‌کنند مراکزی برای پذیرش پناهجویان در این کشور وجود دارد اما افغانان کمتر به آنها راه یافته اند.

اعتراض مهاجران افغانستانی در اندونیزیا و پاکستان

یکی از پناهجویان افغان با اشاره به وضعیت سخت که دارد اظهار داشته است: در هیچ یک از مراکز پذیرایی از پناهجویان نتوانسته است به طور دایم مستقر شود و همچنان منتظر پاسخی از «اداره مهاجرت» به تقاضای پناهندگی‌اش است.

وی گفت: «روزی که بتوانم حمام کنم، دندان‌هایم را بشویم و غذای خوبی بخورم، وضیعتم بهتر است، اما روزهایی که این چیزها را ندارم، افسرده‌ می‌شوم»

دیگر پناهجوی افغان می‌گوید: پیش‌‍تر به‌عنوان مترجم به نیروهای انگلیسی کمک می‌کرده و پس از مهاجرت در فرانسه زندگی می‌کند. وی سعی کرده در فرانسه درخواست پناهندگی دهد، اما هیچ حمایتی از طرف دولت برایش وجود نداشته است.

وی تاکید می‌کند: «این چیزی نیست که تنها برای من اتفاق افتاده باشد، بلکه برای بسیاری از پناهجویان اتفاق افتاده است، من ۳۵ ساله هستم، به هشت زبان صحبت می‌کنم، تمام مدارکم را به مقامات فرانسه ارائه کردم اما پناهندگی دریافت نکردم، زندگی در خیابان واقعا سخت است»

پناهجویان در دیگر کشورهای اروپا و آمریکا وضعیتی مشابه فرانسه دارند، چنانچه «هفته نامه اشپیگل» چاپ آلمان در گزارشی با اشاره به رفتارهای غیرقانونی گارد ساحلی یونان با پناهجویان آن را «جنایتی از طرف تمام اروپا» ارزیابی کرد، همچنین یک مرکز رسیدگی به امور پناهجویان در امریکا وضعیت پناهندگان تخلیه شده افغان را در خصوص اخراج از این کشور «به شدت نگران کننده» دانست.

یاید گفت که تاکنون پناهجویان افغان درپاکستان٬ یونان٬ البانیا٬ امارت متحده عربی٬ کشور افریقایی مدغاسکر و جاهای دیگر به نسبت وضعیت بد زندگی شان دست به تظاهرات زده اند.

این درحالیست که امارت اسلامی به منظور بازگشت آبرومندانه مهاجرین افغان و شخصیت های ملی کمیسونی را ایجاد کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.