Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 41154
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 08 سپتامبر 2022 - 18:12 |

امضاء قرارداد خرید تجهیزات و رهنمایی هوایی میدان های هوایی با شرکت اماراتی

امضاء قرارداد خرید تجهیزات و رهنمایی هوایی میدان های هوایی با شرکت اماراتی

مسوولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی حکومت سرپرست قرارداد خرید تجهیزات و رهنمایی هوایی میدان‌های هوایی کابل، قندهار و هرات را با شرکت گاکا امارات متحده عربی امضا کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این قرارداد امروز پنج‌شنبه (۱۷ سنبله) با حضور ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس الوزرای حکومت سرپرست، میان معین وزارت ترانسپورت و هوانوردی و نماینده شرکت گاک امارات متحده عربی امضا شد.

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس الوزاری حکومت سرپرست گفت: رشد اقتصادی کشور برای امارت اسلامی افغانستان اولویت دارد که به همین منظور قرارداد رهنمایی هوایی با شرکت گاک امارات متحده عربی امضا شده است.

آقای برادر گفت: با امضای این قرارداد برخی پرواز‌های بین المللی درمیدان‌های هوایی کابل، قندهار و هرات آغاز می‌شوند که بدون شک برای تجارت و رشد اقتصاد کشور تاثیر مثبت خواهند گذاشت.

به اساس معلومات مسوولان با امضای این قرارداد تا ۶ ماه دیگر خدمات رهنمایی هوایی در افغانستان طبق معیارهای بین المللی آغاز شده و نیز تا ۲ ماه دیگر شرکت‌های خارجی مانند ترکش ایرلاین، فلای دبی، امارات و غیره پروازهای شان را به افغانستان ازسرمی‌گیرند.

پیش از این نیز مدیریت تخنیکی ۵ میدان‌ هوایی و همچنان بررسی مسافرین درمیدان‌‎های هوایی با این شرکت خصوصی امارات متحده امضا شده بود.

رئیس شرکت گاکا امضای این قرارداد‌ها را برای جلب سرمایه گذاری در افغانستان مهم خوانده می‌گوید ما امیدواریم که رفت و آمد سرمایه گذاران خارجی را به شکل مصئون تامین کنیم.

با تحولات سیاسی و نظامی سال گذشته در افغانستان که منجر به سقوط حکومت پیشین و تسلط مجدد امارت در افغانستان گردید پرواز‌های بین المللی نیز از میدان‌های هوایی افغانستان متوقف شده بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.