Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 41115
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 06 سپتامبر 2022 - 20:34 |

ذبیح الله مجاهد: پیشرفت کشور ، رفاه و وحدت ملی از اهداف مهم امارت اسلامی است.

ذبیح الله مجاهد: پیشرفت کشور ، رفاه و وحدت ملی از اهداف مهم امارت اسلامی است.

سخنگوی امارت اسلامی می گوید پیشرفت کشور ، رفاه و وحدت ملی از اهداف مهم امارت اسلامی است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، کنفرانس علمی- تحقیقی زیر نام وضیعت کنونی کشور ، فرصت ها و چالش ها امروز بااشتراک سرپرست وزارت تحصیلات عالی، مقامات امارت اسلامی ، علما، استادان پوهنتون ها، حقوق دانان و محصلین از سوی وزارت تحصیلات عالی در تالار بزرگ پوهنتون کابل برگزار شد.

در این کنفرانس روی فرصتی که از سوی نظام امارت اسلامی در بخش های مختلف مساعد شده است بحث همه جانبه صورت گرفت.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی بر گزاری چنین کنفرانس های علمی تحقیقی را در وضیعت فعلی کشور ارزنده و مهم خواند و گفت: افغانستان جنگ های طولانی را پشت سر گذشتانده است و به مشکلات زیاد سیاسی و اقتصادی مواجه است برگزاری این نشست های علمی می تواند برای حل مشکلات موثر باشد.

او گفت که بعد از ختم جنگ و تسلط نظام امارت اسلامی در وضیعت امنیتی بهبود آمده است اما بعضی فتنه انگیزی ها سر راه است و برای از بین بردن این فتنه ها کار های جدی صورت میگیرد و مسوولیت نظام و مردم است تا با این چالش ها مبارزه کنند که این چالش ها از بین برود تا کشور پیشرفت و ترقی کند.

وی افزود که امارت اسلامی در مبارزه با این چالش ها مصمم است و تصمیم جدی دارد و به کمک و همکاری مردم نیز نیاز است.

او از نهاد های علمی ، تحصیلی و تحقیقاتی خواست تا از طریق این مراجع با نشر مقاله های علمی -تحقیقی در مبارزه با فتنه ها ، امارت اسلامی را همکاری کنند.

او افزود: افغانستان پس از به دست آوردن استقلال از اشغال با مشکلات سیاسی نیز مواجه است و از دانشمندان، استاتید پوهنتون ها و محصلان خواست تا در رفع این چالش ها امارت اسلامی را کمک و همکاری کنند تا نظام را از این وضیعت نجات دهند.

او پشیرفت کشور، رفاه و وحدت مردم را از اهداف مهم امارت اسلامی عنوان کرد و گفت: وحدت مردم و جلوگیری از فتنه از اهداف مهم امارت اسلامی است حالا ملت ما واحد و یک دست شده است باید ملت واحد باشیم و وحدت ما حفظ شود.

او فشار های بیرونی را در بخش اقتصادی یکی دیگر از چالش های کشور عنوان کرد و گفت: دانشمندان در این کنفرانس راه های حل را برای پول های مسدود شده و مشکلات بانکی موجود جستجو کنند.

مجاهد تامین امنیت سراسری را یکی دیگر از فرصت ها خواند و گفت برای دوام دار شدن امنیت در این نشست علمی بحث شود و همکاری مردم در حفظ امنیت مهم است.

او از محصلان خواست از طریق تحصیل و تحقیق تلاش کنند که کشور به پیشرفت و شکوفایی نایل آید.

او آموزش های دینی را در کشور مهم خواند و گفت: آموزش های دینی می تواند کشور را نجات دهد و محصلین باید معتقدات دینی خود را حفظ کنند.

در این کنفرانس شیخ عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی هدف از برگزاری این کنفرانس را بحث روی فرصت های به میان آمده از سوی امارت اسلامی و رفع چالش هایی که در سر راه قرار دارد می باشد.

او گفت که با آمدن نظام امارت اسلامی استقلال و امنیت سراسری در کشور تامین شده است و مردم افغانستان از تهدیدات خارجی نجات پیدا کرده است.

او افزود در کشور بعضی مشلات وجود دارد که نیاز به پیدا کردن راه حل است و کنفرانس ها و نشست های علمی- تحقیقی می تواند به چالش های موجود موثر باشد.

او افزود: کادرهای علمی و نهاد های تحصیلی در حل مشکلات موجود مهم است و این کادر ها و متخصصین می تواند از طریق ابراز نظر ها به مشکلات راه های حل جستجو کنند.

او یاد آور شد افغانستان بهترین ذخایر طبیعی را دارد که می توان توسط کادر های علمی از این ذخایر استفاده کرد و بعضی مشکلات را حل کرد زیرا دیده می شود که افغانستان کشور وارداتی بوده است تمام ضروریات اش را از کشور های دیگر وارد می کرد.

او تربیه کادر های جدید و تقویه نهاد های تحصیلی را در شرایط کنونی مهم خواند و در استحکام نظام امارت اسلامی ضروری است.

در این نشست دکتور سید اسامه عزیز ریس پوهنتون کابل گفت در شرایط فعلی افغانستان کادر ها و نهاد های تحصیلی مسوولیت مهم را دارند تا با برگزاری کنفرانس ها علمی نشست ها و سیمینار های علمی- تحقیقی از فرصت های بدست آمده استفاده کرده و بر چالش ها و مشکلات موجود راه حل جستجو کرد.

او گفت: در یک سال گذشته چندین سمینار و کنفرانس های علمی- تحقیقی در بخش های مبارزه با حوادث طبیعی و حفاظت محیط زیست و سایر بخش ها از سوی این نهاد تحصیلی راه اندازی شده است.

او کنفرانس امروز را در استفاده از فرصت ها و رفع چالش های موجود مهم خواند و گفت که پس از تسلط نظام اسلامی افغانستان فرصت های زیادی دارد که باید از آن در پیشرفت و شکوفایی کشور استفاده کرد.

در این نشست حقوق دانان ، استادان پوهنتون و محققین نیز در مورد فرصت های به میان آمده از سوی امارت اسلامی و رفع چالش های موجود بحث های همه جانبه کردند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.