Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 41036
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 03 سپتامبر 2022 - 19:08 |

سی ان ان: پادشاهی آل‌ سعود به پایتخت مواد مخدر خاورمیانه تبدیل شده است.

سی ان ان: پادشاهی آل‌ سعود به پایتخت مواد مخدر خاورمیانه تبدیل شده است.

شبکه تلویزیونی سی ‌ان ‌ان با انتشار گزارشی درباره توقیف ۴۵میلیون تابلیت آمفتامین در عربستان، نوشت که پادشاهی آل‌ سعود به پایتخت مواد مخدر خاورمیانه تبدیل شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از تلویزیون سی ‌ان ‌ان ، مقامات سعودی بزرگ ‌ترین بسته مواد مخدر را در ریاض کشف کردند، موضوعی که بر باور تحلیل گران درباره تبدیل شدن عربستان به پایتخت مواد مخدر خاورمیانه صحه می ‌گذارد.

سی‌ ان‌ ان گزارش خود را اینگونه آغاز می‌کند، یک جنایت هولناک و تحت تاثیر مواد مخدر در ماه اپریل، رسانه‌ های عربستان را تسخیر کرد، مردی در شرق ریاض اعضای خانواده خود را پیش از افطار، به آتش کشید و چهار عضو خانواده خود را کشت، پلیس اعلام کرد که این مرد تحت تاثیر شابو، نوعی متامفتامین، شیشه یا کریستال مرتکب این جنایت شده است.

مقامات عربستان به ‌تازگی با کشف و ضبط حدود ۴۵ میلیون تابلیت آمفتامین در انباری در ریاض، از توقیف بزرگ ‌ترین بسته مواد مخدر در تاریخ این کشور خبر دادند، بسته‌ یی که همراه با آرد به پایتخت عربستان وارد شده بود.

سی ‌ان ‌ان در ادامه نوشت، این محموله توقیفی، بر عقیده تحلیل گران درباره اینکه نقش عربستان سعودی به عنوان پایتخت مواد مخدر در خاورمیانه، بیش از پیش پررنگ شده، صحه می‌ گذارد، نقشی که به افزایش تقاضا و تبدیل شدن ریاض به مقصد اصلی قاچاق بران سوری و لبنانی منجر شده است. به گفته آنها، پادشاهی عربستان یکی از بزرگ ‌ترین و سودآورترین مقاصد منطقه برای مواد مخدر بوده و این جایگاه در حال تقویت شدن است.

براساس اعلام اداره کل مبارزه با مواد مخدر عربستان، این بزرگ‌ ترین بسته قاچاق مواد مخدر است. هرچند به مبدا این بسته اشاره نشده اما دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، پیش از این اعلام کرده بود که گزارش‌ های توقیف آمفتامین در کشورهای خاورمیانه عمدتاً تابلیت ‌هایی است که روی آن لوگو کاپتاگون دیده می‌شود، کاپتاگون در اصل نام برند تولیدات دوایی حاوی ماده مخدر محرک ترکیبی از آمفتامین و تئوفیلین بوده و تولید آن قانونی نیست.

استعمال آمفتامین از حدود ۱۵ سال پیش در عربستان رواج پیدا کرد اما طی پنج سال اخیر شدت گرفته و گفته می ‌شود در کنار ماریجوانا بیشترین موارد استعمال را در این کشور دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.