Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 41193
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 10 سپتامبر 2022 - 19:41 |

عقب نشینی پاکستان از افزایش مالیات بر میوه های افغانستان

عقب نشینی پاکستان از افزایش مالیات بر میوه های افغانستان

سفارت افغانستان در اسلام آباد گفته است که دولت پاکستان دستورش را مبنی بر افزایش مالیات بر میوه‌های افغانستان، پس گرفته شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، سفارت افغانستان در اسلام آباد این خبر را دیروز جمعه در تویتی نوشته است«مالیات وضع شده بر میوه‌های افغانستان، در نتیجه نشست مشترک میان مفتی عبدالحکیم حکیمی، مسوول موضوعات تجارتی این سفارت، با مسوولان وزارت تجارت پاکستان، پس گرفته شده است.»

سفارت افغانستان در اسلام آباد همچنان گفته است مسئولین وزارت تجارت پاکستان گفته‌اند «وضع مالیات بر میوه‌ها یک فیصله‌ عمومی بود که افغانستان از آن مستثنی شده است»

به گفته این سفارت، در این دیدار در مورد خسارات بیشتر بر اموال تجارتی افغانستان در بندر کراچی و همچنان سیاست جدید صدور ویزه برای راننده‌گان تورخم و چمن نیز گفت‌وگو شده است.

این در حالی است که هیئت مدیره اتاق و تجارت افغانستان به روز پنجشنبه (۱۷ سنبله) اعلام داشت که حکومت پاکستان تعرفه گمرکی به نام “تکس آر دی” را بر چند قلم میوۀ تازۀ افغانستان از جمله انگور، سیب و انار چند برابر افزایش داده است.

خان جان الکوزی عضو هیئت مدیره اتاق تجارت و صنایع افغانستان در این مورد گفته است « اصولاً افغانستان از این تعرفه گمرکی معارف بود»اما قبلاً نیز حکومت پاکستان گاه گاهی چنین تعرفه یی وضع می‌کرد که در هر تن ۱۱ تا ۲۰ هزار کلدار پاکستانی بود، اما اکنون به ۸۰ تا ۹۰هزار کلدارافزایش یافته است و این سبب شد که که تاجران افغان موترهای شان در مرز توقف دهند.

توقف واردات میوه افغانستان از سوی پاکستان

یک روز قبل از آن که حکومت پاکستان تعرفه گمرگی بر میوه افغانی را تا نود در صد افزایش دهد، منابع در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغاانستان اعلام داشته بودند که اسلام‌آباد لایحه‌ یی را تصویب کرده است که بربنیاد آن در ترانزیت افغانستان سهولت ایجاد خواهد شد.

بربنیاد این لایحه، افغانستان می‌تواند کانتینرهای کالاهای تجاری خود را در بندرهای پاکستان تبدیل کند که این کار هزینه انتقال کالاها را کاهش می‌دهد و تجار وادار به پرداخت جریمه نخواهند شد، مگر این تعهد پاکستان دیر دوام نیاورد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.