Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 41080
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 05 سپتامبر 2022 - 20:45 |

نگرانی رژیم غاصب اسرائیل از همکاری جهاد اسلامی و حماس

نگرانی رژیم غاصب اسرائیل از همکاری جهاد اسلامی و حماس

اسرائیل همکاری جهاد اسلامی و حماس را عامل تشدید عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری رود اردن دانست.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، جنبش حماس به طور عملیاتی با جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری همکاری می کند تا علیه اهداف اسرائیل در این منطقه عملیات انجام دهند.

برخی منابع امنیتی اسرائیل اعلام کردند که رهبران جنبش حماس از مبارزان مقاومت حمایت مالی و تجهیزاتی می کند اما به دلیل بازداشت ها و تحقیقات مداوم، رویکرد آن ها اکنون همکاری با جنبش جهاد اسلامی همزمان با تمرکز بر جنین، نابلس و روستا های مجاور است.

این شبکه در ادامه نوشت، بعد از سفر جو بایدن، به سرزمین های اشغالی سناریوهای متعددی برای تعامل با اوضاع موجود در کرانه باختری مطرح شد و در نهایت به این نتیجه رسیدند که بدون داشتن اطلاعات درخصوص گروه های فلسطینی و زیرساخت های آنان، انجام عملیات نظامی گسترده اهمیتی نخواهد داشت بنابراین عملیات هدفمند و سیاست موسوم به چمن زنی را ادامه خواهند داد.

این شبکه اسرائیلی با طرح ادعای اینکه بازداشت های پی در پی در کرانه باختری بر قدرت حماس تاثیر گذاشت در عین حال افزود، این جنبش با همکاری جنبش جهاد اسلامی یک تهدید جدید را ایجاد کرده است که می توان آن را تهدیدات فردی توصیف کرد.

نعم نیر خبرنگار شبکه ۱۲ اسرائیل گفت، سرویس امنیت داخلی اسراییل (شاباک) حدود ۲۰۰ عملیات تیراندازی را در ۹ ماه گذشته در کرانه باختری خنثی کرده است که موفقیت آمیز بوده است.

این در حالی است که افزایش مبارزه مسلحانه گروه‌ های مقاومت فلسطین به ویژه در دو شهر نابلس و جنین که اسطوره مقاومت در کرانه باختری به شمار می‌ روند، بیش از پیش سران اسرائیل را نگران کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.