Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 41237
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 15 سپتامبر 2022 - 16:56 |

واکنش روسیه به تصمیم ایالات متحده درباره منابع مالی مسدود شده افغانستان

واکنش روسیه به تصمیم ایالات متحده درباره منابع مالی مسدود شده افغانستان

سفارت روسیه در واشنگتن با نشر اعلامیه‌ای می گوید که تصمیم ایالات متحده برای ایجاد یک صندوق از منابع مالی مسدود افغانستان، ناقض موازین حقوق بین الملل و حاکمیت یک کشور خارجی است..
به گزارش بخش بین المل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از تاس، این سفارت در بیانیه‌ یی که در کانال تلگرامی ‌اش منتشر کرد، افزود، مردم افغانستان حق دارند که دارایی‌ های خود را بدون هیچ کنترول خارجی مدیریت کنند.

در اعلامیه همچنین اشاره شده که تصمیم دولت امریکا تنها باعث افزایش “فقر در این کشور آسیایی” می شود و بر خلاف دعوت های متعدد از سوی جامعه امریکایی و جهانی، تصویب شده است.

این بیانیه ادامه می ‌دهد، سفارت روسیه در این کشور به امریکا توصیه می ‌کند که دارایی ‌های بانکی افغانستان را بازگرداند و استفاده از شیوه‌ های استعماری را متوقف کند.

وزارت مالیه امریکا روز گذشته اعلام کرده بود که ۳.۵ میلیارد دالر از پول بانک مرکزی افغانستان را به یک صندوق پول مستقر در شهر ژنِف سوئیس منتقل می ‌کند.

پس از آنکه امارت اسلامی کنترل امور در افغانستان را به دست گرفت، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، حمایت‌ های مالی از افغانستان را به حالت تعلیق در آوردند.

امریکا نیز دارایی ‌های افغانستان در این کشور را به منظور جلوگیری از دسترسی امارت اسلامی مسدود کرد.

مجموع پول ‌های مسدود شده افغانستان حدود ۹.۵ میلیارد دالر امریکایی بود که هفت میلیارد دالر آن در بانک ‌های امریکایی نگه ‌داری می ‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.