Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 41090
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 05 سپتامبر 2022 - 21:09 |

وزارت خارجه در واکنش به انفجار امروز مقابل سفارت روسیه: اجازه نمی دهیم این گونه اقدامات دشمنان، بر روابط دو کشور تاثیر منفی بگذار

وزارت خارجه در واکنش به انفجار امروز مقابل سفارت روسیه: اجازه نمی دهیم این گونه اقدامات دشمنان، بر روابط دو کشور تاثیر منفی بگذار
وزارت خارجه امارت اسلامی حمله بر سفارت روسیه در کابل را به شدت محکوم کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت خارجه در توییتی این حمله را به شدت محکوم کرده و به دولت، مردم و خانواده‌های قربانیان روسیه ابراز همدردی می‌کند.

این وزارتخانه می‌گوید که آژانس‌های امنیتی ما تحقیقات جامعی را در رابطه با این حمله آغاز کرده‌اند و اقدامات جدی‌تری برای امنیت سفارت انجام خواهند داد تا چنین تهدیدات احتمالی مانع کار سفارت نشود.
وزارت خارجه امارت اسلامی همچنان گفته است که حکومت طالبان با فدراسیون روسیه روابط نزدیک دارد و ما اجازه نمی‌دهیم که این گونه اقدامات منفی دشمنان، بر روابط دو کشور تأثیر منفی بگذارد.
همچنین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درخصوص حادثه انفجار در مقابل سفارت روسیه در کابل واکنش نشان داد.
آقای لاوروف، گفت که مسکو انتظار دارد که سازمان دهندگان حمله به سفارت روسیه در کابل به‌زودی شناسایی و به مجازات اعمال خود برسند.
وی گفت: امیدواریم سازمان دهندگان این اقدام تروریستی و عاملان آن هر چه زودتر مجازات شوند.
پیش از این، وزارت امور خارجه روسیه تایید کرد که دو کارمند سفارت روسیه کابل در اثر انفجار در نزدیکی سفارت کشته شدند.
وزارت امور خارجه روسیه با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد: به تاریخ ۵ سپتمبر، ساعت ۱۰:۵۰ صبح به وقت کابل، در مجاورت ورودی بخش قنسولی سفارت روسیه در کابل، یک ستیزه جوی ناشناس یک وسیله انفجاری را منفجر کرد. در نتیجه این حمله دو تن از کارمندان نمایندگی دیپلماتیک کشته شدند و در میان شهروندان افغان نیز قربانیانی وجود دارد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.