Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 41225
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 13 سپتامبر 2022 - 20:07 |

ایران به منظور بلند بردن ظرفیت‌های صحی، دانشجویان و داکتران افغانستان را آموزش طبی می‌دهند.

مسوولان در وزارت صحت عامه می‌گویند که ایران به منظور بلند بردن ظرفیت‌های صحی، دانشجویان و داکتران افغانستان را آموزش طبی می‌دهند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه حکومت سرپرست که اخیرآ به ایران رفته بود امروز سه شنبه ( ۲۲ سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت: که وزارت صحت ایران تعهد کرده که دربخش‌ آموزش طبی و بلند بردن ظرفیت‌های صحی به افغانستان کمک می‌کند.

آقای عباد گفت: ما از ظرفیت‌های صحی ایران به منظور خودکفای و همچنان به پا استادن جامعه صحی افغانستان استفاده می‌کنیم تا نیازمندی جامعه طبی ما مرفوع شود.

به گفته‌‎ای عباد ایران دربخش‌ جراحی قلبی بلند بردن ظرفیت‌‎های شفاخانه‌ای، تسهیلات در ویزه‌های صحی و همچنان تکمیل شفاخانه‌های امام خمینی در افشار و ولایت بامیان نیز تعهد کرده است.

وی بیان داشت: که ما با طرف ایرانی به تفاهم رسیدیم که من‌بعد دارو‌های معیاری را از کشور ایران وارد کرده و همچنان و تیم‌های تخنیکی طبی ما در بخش‌ اولویت‌های صحی دو کشور گفتگو دامدار داشته باشند.

سرپرست وزارت صحت عامه در بخشی از صحبت‌های خود گفت:” که در یک سال گذشته بیش از یک میلیون ولادت داشتیم که از این شمار ۵۸۴ مادر در هنگام ولادت وفات کرده است”.

او افزود: وضعیت سیاسی و اقتصادی در یک سال گذشته بالای ارایه خدمات صحی نیز تاثیرات منفی داشته است.

داکتر قلندر عباد خواهان همکاری های شرکای بین المللی صحی در افغانستان شد

گفتنی است که سرپرست وزارت صحت عامه به منظور اشتراک در نشست جی۵ اخیر به ایران رفته و در آن نشست و گفته بود سیستم صحی افغانستان به زودی معیاری می‌شود.

نشست جی ۵ متشکل از کشور‌های افغانستان، ایران، عراق، پاکستان و نماینده سازمان صحی جهان است به هدف ایجاد طرح برای کنترول و جلوگیری امراض ساری در مرزها دایر در تهران دایر شده بود که به گفته سرپرست وزارت صحت عامه این نشست برای سکتور صحی افغانستان پر دست آورد بوده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.