Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 41360
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 26 سپتامبر 2022 - 14:06 |

تاجیکستان: افغانستان درحال تبدل شدن به مکان امن تروریستان است

تاجیکستان: افغانستان درحال تبدل شدن به مکان امن تروریستان است

وزیر خارجه تاجیکستان از وضعیت موجود در افغانستان ابراز نگرانی کرده و ادعا دارد که افغانستان درحال تبدل شده به مکان امن تروریستان است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ سراج الدین مهرالدین وزیر خارجه تاجیکستان روز گذشته(۳ میزان) در سخنرانی خود درم جمع عمومی سازمان ملل گفته” افغانستان به سرعت به پناهگاه تروریستان و تخته خیز و گسترش افکار بنیادگرایانه طالبان در منطقه مبدل می‌شود”.

او می‌گوید:” ما شاهد کار سیستماتیک هستم که بر بنیاد آن به شمول شهروندان کشورهای آسیایی مرکزی، جنگ‌جویان خارجی به شمال افغانستان انتقال داده می‌شوند که هدف آن ایجاد بستر تازه تنش‌ها در نزدیکی مرزهای ما می‌باشد.”

پیش از این شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که افغانستان به مکان امن تروریستان تبدل شده است.

اما مقامات حکومت سرپرست امارت اسلامی در افغانستان ادعای‌های مطرح شده مبنی بر تبدیل شدن این کشور به مکان امن تروریستان را رد کرده می‌گویند که به هیچ گروه خارجی اجازه فعالیت نظامی در افغانستان داده نمی‌شود.

مولوی امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت سرپرست گفته که برخی حلقات استخباراتی تلاش دارند تا افغانستان را منزوی کرده واین کشور را پناهگاه امن تروریستان به جهان معرفی کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.