Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 41411
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 29 سپتامبر 2022 - 9:20 |

تاکید سرپرست یوناما بر پشتیبانی از حقوق افراد و جلوگیری از فقر در افغانستان

تاکید سرپرست یوناما بر پشتیبانی از حقوق افراد و جلوگیری از فقر در افغانستان

معاون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل، می‌گوید که اگر از حقوق تمامی افغان‌ها پشتیبانی نشود، افغانستان با انزوا و فقر روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ مارکس پوتزل، سرپرست دفتر یوناما در افغانستان، گفت: «اگر طالبان به نیازهای همه‌ای عناصر جامعه پاسخ نداده و در روزنه فرصت محدود، به گونه سازنده با جامعه جهانی تعامل نکند، روشن نیست که در آینده چه رخ می‌دهد. از هم‌پاشیدن بیشتر، انزوا، فقر و جنگ داخلی از میان سناریوهای احتمالی است که منجر به مهاجرت‌های گروهی و مساعد ساختن محیط به هراس افگنان و همچنان فاجعه به افغان‌ها می‌شود.»

همزمان با این، نصیر احمد فایق، سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل از مردم افغانستان و جامعه جهانی می‌خواهد که برای حل چالش‌های کنونی افغانستان، از یک گفتمان ملی و تشکیل یک ساختار فراگیر در کشور پشتیبانی کنند.

آقای فایق می‌گوید: «برای همکاری جمعی و واقعی تمام طرف‌های دخیل مردم افغانستان به شمول طالبان، کشورهای منطقه و شرکای بین‌المللی نیاز است تا از برگزاری یک گفتمان ملی برای فایق آمدن به بن‌بست سیاسی کنونی و فراهم نمودن فرصت برای مردم افغانستان جهت توافق روی مسایل اساسی از طریق یک چهارچوب و یا نقشه را برای تشکیل یک ساختار فراگیر و مسوول بربنیاد حاکمیت قانون، عدالت و اراده مردم حمایت گردد.»

از سویی هم، نماینده ویژه ناروی در نشست شورای امنیت سازمان ملل می‌گوید که این سازمان و جامعه جهانی برای پشتیبانی از مردم افغانستان با طالبان تعامل سازنده‌یی را انجام دهند.

مونایودل، نماینده دایمی ناروی در سازمان ملل، گفت: «از زمانی که طالبان قدرت را به دست گرفته اند همه‌یی سیستم‌های سازمان ملل متحد بخاطر ماندن و تعهد ان به کمک رسانی به افغان‌ها روشن بود. سازمان ملل متحد و جامعه جهانی باید به پیشتیبانی مردم افغانستان ادامه دهد و برای انجام این کار ما باید با مقام‌های کنونی در تعامل شویم.»

تا کنون کابل در این باره چیزی نگفته است، اما پیش از این، امارت اسلامی گفته است که برای بهبود وضعیت در افغانستان تلاش خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.