Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 41055
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 سپتامبر 2022 - 19:29 |

دونالد ترامپ: جو بایدن دشمن ملت و فردی بی کفایت است.

دونالد ترامپ: جو بایدن دشمن ملت و فردی بی کفایت است.

دونالد ترامپ در نخستین سخنرانی خود پس از تفتیش خانه‌اش به دست اف بی آی، دولت را پشت پرده و مقصر این تحقیقات دانست و گفت: جو بایدن دشمن امریکا و فردی بی کفایت است.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از فرانس پرس؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین امریکا روز شنبه (به وقت محلی) در جمع هوادارانش در پنسیلوانیا پس از اینکه به اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهور امریکا مبنی بر اینکه جمهوری خواهان و حامیانش دموکراسی امریکا را تضعیف می‌کنند پاسخ داد و حمله ماه گذشته اف بی آی به خانه اش در فلوریدا را به شدت محکوم کرد، جو بایدن را “دشمن ملت” نامید.

ترامپ در اولین حضور علنی خود پس از حمله ۱۷ اسد با بیان اینکه این تفتیش یک “نقض عدالت” است، هشدار داد که این مسئله “واکنشی را به همراه خواهد داشت که مانند آن را هیچ کس ندیده است. ”

ترامپ گفت: «هیچ نمونه واضح‌تری از تهدید واقعی آزادی امریکا از اتفاقات چند هفته پیش وجود ندارد؛ زمانی که شاهد یکی از تکان دهنده‌ترین سوء استفاده های دولت از قدرت‌ در تاریخ امریکا بودیم.»

وی گفت دولت بایدن بر این حمله نظارت داشته است، عملی که برخلاف قواعد قدیمی مبنی بر اینکه وزارت عدلیه و اف‌بی‌آی مستقل از کاخ سفید عمل می‌کنند، است.

ترامپ در تجمع شهر ویلکس بار پنسیلونیا به هوادارانش گفت که «سوء استفاده فاحش از قانون» منجر به «رویداد‌هایی خواهد شد که هیچ کس هرگز آن را ندیده است».

او همچنین به سخنرانی هفته جاری بایدن پاسخ داد که در آن گفته بود ترامپ و حامیان جمهوری خواهش «نماینده افراط گرایی هستند که پایه‌های جمهوری ما را تهدید می‌کند».

وی این سخنان را به شدت محکوم کرد و آن را «بدترین، نفرت انگیزترین و تفرقه انگیزترین سخنرانی یک رئیس جمهور امریکا» خواند و ادعا کرد: «وی دشمن دولت است؛ اگر می‌خواهید بدانید.»

وی افزود: “جمهوری خواهان فعال در جنبش MAGA کسانی نیستند که سعی در تضعیف دموکراسی ما داشته باشند. ما کسانی هستیم که سعی می‌کنیم دموکراسی کشورمان را نجات دهیم، بسیار ساده است. خطر دموکراسی از چپ رادیکال می‌آید، نه از راست. ”

هدف ترامپ از سخنرانی در پنسیلوانیا جلب حمایت جمهوری‌خواهان پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر است که می‌تواند موجب شود دموکرات‌های طرفدار بایدن کنترل هر دو مجلس کانگرس را از دست بدهند.

این در حالی است که ترامپ به دلیل اسنادی که اف بی آی در املاکش در مارالاگو پیدا کرده است، تحت فشار قانونی قرار دارد.

وزارت عدلیه امریکا در پرونده‌های دادگاه گفته است که اسناد دولتی بسیار محرمانه، از جمله برخی با برچسب “فوق سری” در دفتر شخصی ترامپ در جریان این حمله کشف شده است.

فهرست مفصلی از آنچه توقیف شد همچنین نشان داد که ترامپ بیش از ۱۱۰۰۰ پرونده دولتی طبقه بندی نشده را که او ادعا می‌کند متعلق به خودش است نگه داشته است.

در میان اسناد ضبط شده، ۱۸ سند با برچسب “فوق محرمانه”، ۸۴ سند با برچسب “محرمانه” وجود دارد.

از این تعداد، هفت پرونده فوق سری، ۱۷ پرونده محرمانه و سه پرونده محرمانه از دفتر خصوصی ترامپ بازیابی شد.

ماموران همچنین چندین پوشه خالی با برچسب “طبقه بندی شده” در دفتر پیدا کردند که این گمانه زنی را ایجاد کرد که اسناد حساس ممکن است گم شده، از بین رفته یا منتقل شده باشند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.