Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 41024
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 01 سپتامبر 2022 - 13:38 |

ذبیح الله مجاهد: کسی حق ندارد استقلال افغانستان را زیر پا بگذارد

ذبیح الله مجاهد: کسی حق ندارد استقلال افغانستان را زیر پا بگذارد

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که تعامل با اداره فعلی در افغانستان یک «نیازمندی» و به خیر همه است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، مجاهد در یک گفت‌وگوی ویژه با طلوع‌نیوز می‌گوید که امارت اسلامی خواهان تعامل رسمی با جامعه جهانی است.

ذبیح الله مجاهد گفت: «آنها در اینجا شکست خوردند و بسیار زیاد هم زیان دیدند، هم از لحاظ نیروی بشری و هم از لحاظ اقتصاد و هم پوتانسیل سیاسی خود را از دست دادند و در این طور حالت شاید آماده نباشند که با ما تعامل رسمی کنند، ولی این یک نیازمندی است به هر دو جانب. آنها هم فایده می‌کنند و افغانستان هم و به خیر منطقه هم است.»

مجاهد در این گفت‌وگو از آمادگی برای تعامل با تمامی کشورهای جهان نیز سخن می‌زند.

وی افزود که گفته‌ها در باره تشکیل حکومت همه‌شمول از سوی جامعه جهانی، مداخله کشورها در مسایل داخلی افغانستان است و زمان مذاکره با طرف‌های داخلی گذشته است.

وی همچنین در این گفت‌وگو، «جبهه مقاومت» به رهبری احمد مسعود را تهدید جدی برای حکومت کنونی می‌داند و مدعی‌ست که این جبهه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: برخی از دولت ها نمی گذارند کشورها امارت اسلامی را به رسمیت بشناسند، وگرنه همسایگان ما، کشورهای منطقه یا کشورهای دور و نزدیک چنین قصدی ندارند. برخی کشورها نمی خواهند حکومت اسلامی را ببینند.

مجاهد در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه منظورتان آمریکا است، گفت: بله صد در صد؛ آمریکا تا کنون مانع این امر شده است.

مجاهد گفت: « آمریکا در افغانستان شکست خورده و متحمل هزینه سنگین سیاسی و اقتصادی شد و به این دلیل شاید آمادگی تعامل رسمی با ما را نداشته باشند.»

وی افزود: اما تعامل رسمی میان دو کشور افغانستان و آمریکا به نفع دو کشور و منطقه خواهد بود.

ذبیح الله مجاهد در ادامه به سیاست خارجی امارت اسلامی اشاره کرد و گفت: «سیاست امارت اسلامی تعامل با تمام کشورها براساس احترام متقابل است و کسی حق ندارد استقلال افغانستان را زیر پا بگذارد.»

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.