Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 41041
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 03 سپتامبر 2022 - 19:15 |

شورای علمای شیعه ولایت هرات: محکومیت شدید حمله ی تروریستی به مسج گازرگاه

شورای علمای شیعه ولایت هرات: محکومیت شدید حمله ی تروریستی به مسج گازرگاه

شورای علمای شیعه ولایت هرات با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله ی تروریستی به مسجد گازرگاه این ولایت، خواستار پیگیری و بازداشت عاملان اصلی این حمله شدند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این شورا با صدور بیانیه ای گفته است: تروریستان با انجام چنین اشتباهاتی در پی ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی هستند و فراموش کرده اند که ملت مسلمان افغانستان یکپارچه و متحد می باشند وهرگز به اهدافشان نخواهند رسید .

شورای علمای شیعه هرات در پیوند با حمله تروریستی گازرگاه شریف گفته است : «بار دیگر دست استکبار جهانی و دشمنان اسلام از آستین انتحار و انفجار گروهک تروریستی داعش بیرون آمد و جنایت بزرگی را در شهر هرات رقم زد».

در این بیانیه هم چنان آمده است: حادثه دردناک انفجار در مسجد جامع گازرگاه شریف که ده ها تن از مردم شریف هرات را به خاک و خون کشید قلوب همه مردم را جریحه دار ساخت.

شورای علمای شیعه هرات طی این بیانیه حمله تروریستی روز گذشته در هرات را عمل مذبوحانه و غیرانسانی دانسته ضمن محکوم نمودن شدید آن از نیروهای امنیتی حکومت موقت طالبان خواست تا با جدیت به منظور پایان دادن به حملات انفجاری در مساجد و در بین نمازگزاران اقدام کند و ریشه های این پدیده شوم و غیر انسانی را در افغانستان بخشکاند.

این شورا تصریح کرده است: دشمنان اسلام و بدخواهان جامعه بدانند که با انجام اینگونه اعمال وقیحانه و نابخردانه هرگز نمی توانند در صفوف محکم و پایدار وحدت اسلامی مردم افغانستان رخنه ای وارد سازند.

در ادامه بیانیه آمده است که اقشار مختلف جامعه با هماهنگی و هم فکری بصورت برادروار در کنار هم قرار گرفته و با نیروهای امنیتی به منظور مقابله با این گونه تهدیدات همکاری همه جانبه نمایند.

در همین حال ریاست استخبارات ولایت هرات اعلام کرد: چهار نفر از طراحان حمله به مولوی انصاری از گروه داعش دیشب بازداشت شدند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.