Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 41093
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 05 سپتامبر 2022 - 21:13 |

گفتگوی تلفونی امیر خان متقی با سرگئی لاوروف

گفتگوی تلفونی امیر خان متقی با سرگئی لاوروف

سرپرست وزارت خارجه به وزیر خارجه روسیه اطمینان داد که نیروهای امنیتی افغانستان به امنیت سفارت روسیه در کابل توجه ویژه خواهند داشت.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه می گوید که امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه عصر امروز با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه صحبت تلفنی کرده است.

آقای بلخی در صفحه توییترش نگاشته است: “وزیر خارجه، به همتای روس‌اش بخاطر رویداد امروز در نزدیکی سفارت روسیه در کابل تسلیت گفت و اطمینان داد که تحقیقات همه جانبه انجام خواهد شد”.

آقای متقی در این صحبت تلفنی همچنان تاکید داشته است که نباید اجازه داده شود تا دشمنان بر روابط نزدیک و مثبت دو کشور تأثیر منفی بگذارند.

آقای بلخی تاکید دارد که سرگئی لاوروف نیز در این صحبت تسلیت عمیق خود به افغان‌ها ابراز داشت و این رویداد را کار سازمان های “جنایتکار” بین المللی دانست و بر مبارزه با آنها تاکید کرد.

گفتنی‌ست که روز دوشنبه (۵، سبتامبر)، ۱۱:۰۰ پس از چاشت انفجار نزدیکی سفارت روسیه رخ داد. وزارت خارجه روسیه تائید کرد که در مجاورت ورودی بخش قنسولی سفارت این انفجار به وقوع پیوسته است.

خالد زدران، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ اعلام کرد که یک مهاجم انتحاری در نزدیکی سفارت روسیه در ناحیه هفتم شهر کابل، می‌خواست خود را در میان جمعیت منفجر کند؛ اما قبل از رسیدن به مقصد، توسط نیروهای امنیتی هدف قرار گرفت و مواد انفجاری همراه‌اش انفجار کرد.

او همچنان اظهار داشت که در این رویداد براساس آخرین جزئیات، چهار شهروند افغانستان و دو کارمند سفارت روسیه کشته شده‌اند.

قابل ذکر است که این انفجار در حالی رخ داد که دانشجویان برای دریافت ویزه تحصیلی‌شان به سفارت روسیه رفته بودند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.