Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 41723
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 18 اکتبر 2022 - 10:13 |

آلمان ماهانه ۱۰۰۰ پناهجوی افغان را می پذیرد

آلمان ماهانه ۱۰۰۰ پناهجوی افغان را می پذیرد
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر،  وزیر خارجه و نانسی فئزر، وزیر داخله آلمان در مورد برنامه پذیرش پناهجویان در معرض خطر ویژه از افغانستان توافق کردند.

 وزرای خارجه و داخله آلمان در مورد برنامه پذیرش مهاجران از افغانستان توافق کردند. بر اساس این پلان قرار است ماهانه حدود ۱۰۰۰ افغان در معرض خطر ویژه و آسیب پذیر با خانواده هایشان در آلمان پذیرفته شوند.

هر دو وزیر روز دوشنبه در برلین اعلام کرده اند که بر اساس این پلان، ماهانه حدود ۱۰۰۰ افغان با خانواده هایشان در آلمان پذیرفته شوند.  با این کار حکومت آلمان به حمایت های ارائه شده به مردم افغانستان از زمان قدرت گیری مجدد طالبان در این کشور ادامه می دهد.

در برنامه جدید افرادی در مرکز توجه قرار دارند که با «فعالیت هایشان برای زنان و حقوق بشر یا در بخش های عدلی، سیاست، رسانه ها، آموزش، فرهنگ، ورزش یا علم فعالیتی ویژه انجام داده اند و بنا براین به طور انفرادی در معرض خطر قرار دارند.» همچنین این برنامه آن عده از أفغان هایی را که «به دلیل جنسیت، گرایش جنسی یا هویت جنسی یا مذهب، خشونت یا آزار و اذیت … را تجربه می کنند یا تجربه کرده اند» نیز در بر می گیرد.

بئربوک گفته است «بسیاری از افغانها همه روز در ترس از تعقیب و خشونت زندگی می کنند، کسانی که با ما به آینده بهتر برای أفغانستان باور داشتند، با آن زندگی کردند و برای آن تلاش نمودند.» او افزوده است: «طالبان بعد از قدرت گیری در تابستان سال گذشته به خصوص از زنان و دختران هر گونه دورنما و امید را سلب کرده اند. به محدود کردن حقوق آنها ادامه می دهند وهر کسی را که مقاومت کند به طرز وحشیانه ای سرکوب می کنند.» بنا براین، این برنامه پذیرش بشر دوستانه جدید چنین افرادی را در بر می گیرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.