Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 41977
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 24 اکتبر 2022 - 15:27 |

افزایش بیکاری و فقر در کمین بحرین

افزایش بیکاری و فقر در کمین بحرین

انجمن‌های سیاسی بحرین به افزایش فقر در این کشور در سایه فقدان عدالت اجتماعی و افزایش بیکاری هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ رسانه‌های مختلف از افزایش فقر در بحرین به دلایل متعددی خبر دادند. به گزارش بحرینی لیکس، انجمن‌های  سیاسی بحرین اعلام کردند که فقر در  این کشور در سایه فقدان  عدالت اجتماعی، برنامه ریزی ضعیف اقتصادی، عدم حمایت از گروه‌ها و اقشار ضعیف  در حال افزایش است.

این انجمن‌ها  تاکید کردند که فقر یکی از عوامل اهانت به کرامت انسانی و نوعی تبعیض بین انسان‌ها است که اکثریت قریب به اتفاق طبقات کارگر، بیکاران، حاشیه نشینان و قربانیان جنگ و بلایای طبیعی و همچنین بیماری‌های مختلف از آن رنج می‌برند.

بر اساس این گزارش؛ افزایش بیکاری، بحران مسکن ، فقدان برنامه‌ریزی راهبردی و مبهم بودن برنامه بهبود اقتصادی از دلایل اصلی فقر در بحرین است. شهروندان بحرینی برای تامین مالی نیازهای اولیه خود به کمک‌های مالی وزارت کار وابسته هستند و آمار این شهروندان درحال افزایش است.

آمارها نشان می‌دهد که ۱۷ هزار کارگر کمتر از ۵۰ دینار، ۱۷۶ هزار کارگر زیر ۱۰۰ دینار، ۲۵۴ هزار کارگر کمتر از ۱۵۰ دینار و ۳۵۷ هزار کارگر کمتر از ۳۰۰ دینار حقوق دریافت می‌کنند.

انجمن‌های سیاسی در ادامه تاکید کردند که دولت بحرین  باید سیاست‌هایی را اتخاذ کند که در بلند مدت به زندگی شهروندان در زمینه آموزش، بهداشت و نیازهای اولیه  کمک کند.

شیوع ویروس کرونا، افزایش بیکاری، کاهش حقوق‌ها، توقف افزایش حقوق مستمری‌ها، افزایش مالیات به ارزش افزوده و همچنین افزایش سرسام‌آور قیمت مواد غذایی منجر به افزایش فقر شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.