Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 41799
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 20 اکتبر 2022 - 8:18 |

بشار اسد در دیدار با هیأت فلسطینی: همچنان حامی مقاومت هستیم!

بشار اسد در دیدار با هیأت فلسطینی: همچنان حامی مقاومت هستیم!

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار با هیأتی از رهبران و نمایندگان گروههای فلسطینی به حمایت از مقاومت تاکید کرده است

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، رئیس جمهور سوریه که میزبان یک هیأت از رهبران و نمایندگان گروههای فلسطینی بود، تأکید کرد که این کشور با وجود جنگی که درگیر آن است، باز هم از مقاومت و مسئله فلسطین حمایت می‌کند.

دفتر ریاست جمهوری سوریه با انتشار بیانیه‌ای خبر داد، در این دیدار، نتایج گفت‌وگوهای گروههای فلسطینی در الجزایر و راههای تقویت این مصالحه‌ها برای همگام شدن با تمایلات مردم در مقابله با رژیم موقت صهیونیستی و جنایات مداوم آن در خاک فلسطین بررسی شد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، بشار اسد در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت گفت‌وگوهای الجزایر، گفت: این اهمیت بدین دلیل است که باعث وحدت گروههای فلسطینی شده است و این اتحاد، نقطه آغازی در خدمت به مسئله فلسطین است.

وی با بیان اینکه اتحاد گروههای فلسطینی، عامل اصلی توانمندی آن در مقابله با رژیم صهیونیستی و بازپسگیری حقوق خود است، تصریح کرد، تمامی تلاشها برای پاک کردن مسئله فلسطین از وجدان و ذهن نسلهای جدید در کشورهای عربی به ویژه فلسطین راه به جایی نبرده است.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه رخدادهای حال حاضر فلسطین ثابت می‌کند که نسلهای جدید همچنان به مقاومت پایبند هستند، خاطر نشان کرد، سوریه با وجود جنگی که با آن درگیر است، موضع حمایتی خود از مقاومت را تغییر نداد و این مسئله به خاطر باور عمیق ملت سوریه به مسئله مقاومت است.

اسد با اشاره به اینکه منفعت سوریه نیز در این است که با مقاومت باشد، تأکید کرد: مقاومت، یک دیدگاه نیست، بلکه اصل و اساس برای بازپسگیری حقوق است. سوریه‌ای که همه آن را پیش از جنگ می‌شناختند، پس از آن نیز تغییر نخواهد کرد و حامی مقاومت باقی خواهد ماند.

اعضای هیأت فلسطینی هم سوریه را یک رکن اصلی در مسئله مقاومت دانستند و گفتند: ملت و گروههای فلسطینی از اهمیت، جایگاه، نقش و جانفشانیهای سوریه اطلاع دارند و می‌دانند سوریه از نظر تاریخی، بستر مقاومت و قلعه‌ای بوده است که در زمانهای سختی به آن پناه برده می‌شده است.

رهبران فلسطینی با اشاره به اینکه سوریه عمق راهبردی فلسطینی است، تصریح کردند: همه گروههای فلسطینی در ایستادگی در برابر تجاوزات بین‌المللی و مقابله با طرح آمریکایی-صهیونیستی، در کنار سوریه خواهند بود. این دیدار نیز روحیه زیادی به ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری خواهد داد؛ زیرا قدرت سوریه، قدرت ملت فلسطین است.

 رئیس جمهور همچنین دوشنبه هفته جاری میزبان اعضای دبیرخانه اتحادیه اتباع فلسطینی مقیم اروپا بود که کنگره خود را برای پنجمین سال در دمشق برگزار کرد. اسد در این دیدار، رابطه سوریه با موضوع فلسطین و ارتباط با آن را یک پیوند اصلی دانست که فقط محدود به منطقه جغرافیایی و عقیدتی نیست.

وی با بیان اینکه این رابطه بر اساس منافع نیز هست، گفت که اگر مسئله فلسطین، پیروز شود، موفقتی برای سوریه نیز محسوب می‌شود.

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد، مسئله فلسطین به لطف تلاشهای فرزندان وفادار خود که در خارج از این کشور حضور دارند، امروز با قدرت در عرصه بین‌الملل حاضر است و این مسئله مرهون مقاومت در داخل و آگاهی نسل جدید فلسطین است.

اسد تصریح کرد، نکته مهم در فعالیت اتباع فلسطینی حاضر در خارج از این کشور باید مبتنی بر اندیشه باشد تا هویت و حافظه طی نسلهای آینده حفظ شود و برای برملا کردن دروغ هایی که سعی دارد مردم فلسطین را تروریست معرفی کند، تمام تلاش خود را به کار گیرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.