Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 42148
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 29 اکتبر 2022 - 9:18 |

بی‌تفاوتی اتحادیه اروپا در اقدام برای مبارزه با اسلام‌هراسی

بی‌تفاوتی اتحادیه اروپا در اقدام برای مبارزه با اسلام‌هراسی

دفتر اتحادیه اروپا برای مبارزه با نفرت پراکنی علیه مسلمانان بیش از یک سال است که خالی مانده و هیچ فعالیتی نداشته است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از EU Observer، از آخرین باری که کمیسیون اتحادیه اروپا، مسئول هماهنگ‌کننده مبارزه با نفرت علیه مسلمانان را منصوب نکرده است بیش از یک سال گذشته می‌گذرد؛ این هماهنگ‌کننده سمینارهایی را با مقامات و دانشگاهیان اداره و در نوشتن گزارش‌ها مشارکت می‌کرد.

این مسئول هماهنگ‌کننده همان کاری را انجام می‌دهد که مسئول هماهنگ‌کننده برای مبارزه با یهودی ستیزی و نژادپرستی انجام می‌دهد.

حمایت کمیسیون اتحادیه اروپا از جوامع یهودی به رهبری کاترینا فون اشنوربین(Katherina von Schnurbein)، یکی از مقامات بلندپایه و بسیار فعال اتحادیه اروپا همچنان در حال انجام است. دفتر ضد نژادپرستی هم توسط میشلا موآ (Michaela Moua)، ستاره سابق بسکتبال فنلاند اداره می‌شود؛ این در حالی است که صندلی مبارزه با نفرت پراکنی علیه مسلمانان از ژوئن ۲۰۲۱ خالی مانده و به نظر می‌رسد کمیسیون عجله‌ای برای پر کردن آن ندارد.

یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: کمیسیون در حال بررسی روش‌های واگذاری این وظیفه است تا اطمینان حاصل کند که این کار به طور مؤثر انجام خواهد شد. کمیسیون روند داخلی مربوط به این کار را آغاز کرده و اکنون هم ادامه دارد.

این در حالی است که کمیسیون اتحادیه اروپا تأکید کرد که منصوب نشدن فرستاده ویژه‌ به این معنی نیست که مقامات کمیسیون با نفرت پراکنی علیه مسلمانان مبارزه نمی‌کنند.

نابرابری در تخصیص پست‌ها

به گفته ایلزه جوهانسون (Ilze Juhansone) دبیر کل کمیسیون اتحادیه اروپا، از سال ۲۰۲۰، دفتر هماهنگ‌کننده مبارزه با یهودی‌ستیزی توسط سه کارمند پشتیبانی می‌شود؛ دفتر هماهنگ کننده مبارزه با نژادپرستی در سال ۲۰۲۱ نیز توسط دو کارمند اضافی پشتیبانی می‌شود؛ اما دفتر هماهنگ کننده مبارزه با نفرت علیه مسلمانان وظایف را بدون کارکنان اضافی انجام داده است.

کمیسیون جدای از منابع انسانی، به هر یک از هماهنگ‌کنندگان حدود ۱۸۰ هزار یورو در سال با هدف تأمین هزینه‌های کارگاه‌ها، جلسات و تحقیقات اختصاص داده است.

کمیسیون همچنین برای سایر ابتکارات از جمله برگزاری دو نشست ضد نژادپرستی اتحادیه اروپا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ، ۲۰۰ هزار یورو پرداخت کرده است.

بی‌اهمیت بودن اسلام‌هراسی در اتحادیه اروپا

۴۱ سازمان غیردولتی از سراسر اروپا در نامه‌ای سرگشاده در ماه ژوئن اعلام کردند که مؤسسات اتحادیه اروپا در عدم رسیدگی جدی به تبعیضات ساختاری و نهادی گسترده علیه اقلیت‌های مسلمان در اروپا سابقه دارند.

آنها به خالی بودن دفتر مبارزه با نفرت علیه مسلمانان اتحادیه اروپا به عنوان نقطه دردناک اشاره کردند.

فرانسه که ریاست اتحادیه اروپا را برای نیمه اول سال ۲۰۲۲ بر عهده داشت هیچ اقدامی را برای به رسمیت شناختن اسلام هراسی به عنوان یک تهدید واقعی در اروپا انجام نداد.

اِنِس بایراکلی (Enes Bayraklı) از دانشگاه وین و فرید حافظ (Farid Hafez) از دانشگاه جورج تاون آمریکا که یک تحقیق در این زمینه اسلام‌هراسی در اروپا انجام دادند، گفتند: قدرت‌های بزرگ در اروپا و به‌ویژه در کشورهایی مانند فرانسه کمتر برای مبارزه با اسلام‌هراسی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آنها از افزایش اسلام‌هراسی در کرواسی، مجارستان، لهستان، و اسلوونی، و همچنین جمهوری چک ابراز نگرانی کردند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.