Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 42223
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 31 اکتبر 2022 - 9:20 |

تظاهرات مردمی در غرب فرانسه و درگیری با پلیس

تظاهرات مردمی در غرب فرانسه و درگیری با پلیس

هزاران تظاهر کننده فرانسوی روز یکشنبه با سرپیچی از ممنوعیت رسمی برگزاری راهپیمایی با پلیس این کشور درگیر شدند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری فرانسه تظاهر کنندگان علیه استقرار زیرساخت‌های ذخیره آب جدید برای آبیاری کشاورزی در غرب فرانسه معترض هستند و به همین دلیل روز یکشنبه به خیابان‌ها آمدند و با پلیس درگیر شدند. برگزارکنندگان شمار شرکت کنندگان را ۷۰۰۰ نفر اعلام کردند.

روز شنبه نیز فرانسه شاهد درگیری بابت این مسئله بود «جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه گفت که در جریان درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگان گزارش داد که ۶۱ مامور پلیس زخمی شده‌اند که حال ۲۲ نفر از آن‌ها  وخیم است. حدود ۳۰ تظاهر کننده نیز مجروح شدند که سه نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری هستند.

تظاهرات در غرب فرانسه از سوی انجمن‌های زیست‌محیطی، اتحادیه‌های کارگری و گروه‌های ضد سرمایه‌داری سازمان‌دهی شد. مقامات محلی گفتند که در جریان تظاهرات ۶ نفر دستگیر شدند

استقرار حوضچه‌های آبی غول ‌پیکر در روستایی در غرب فرانسه برای آبیاری محصولات در حال انجام است و مخالفان بر این باورند که این اقدام دسترسی به آب را در شرایط خشکسالی با مشکلات بسیاری مواجه می‌کند.

وبگاه شبکه خبری یورو نیوز نیز دراین زمینه نوشت، «مارک فسنو» وزیر کشاورزی فرانسه در توییتی خشونت علیه پلیس را محکوم کرد و از معترضان به دلیل قصد جلوگیری از پروژه‌ای که طی سال‌ها به صورت محلی توسعه یافته انتقاد کرد.

این گزارش حاکیست، بدترین خشکسالی تاریخ فرانسه در تابستان امسال بحث بر سر منابع آبی در بزرگترین بخش کشاورزی اتحادیه اروپا را تشدید کرده است. مخازن مصنوعی توسط برخی از کشاورزان به عنوان راهی برای استفاده بهینه از آب مورد حمایت قرار گرفته، اما منتقدان آن را به عنوان نفع مزارع بزرگ مورد انتقاد قرار داده‌اند.

«یانیک جادوت» نماینده پارلمان اروپا و نامزد ریاست جمهوری فرانسه نیز از حاضران در این تظاهرات بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.