Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 41756
  پرینتخانه » اخبار جهان, اقتصادی, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 19 اکتبر 2022 - 12:13 |

درخواست تاجیکستان برای ایجاد کمربند امنیتی اطراف افغانستان

درخواست تاجیکستان برای ایجاد کمربند امنیتی اطراف افغانستان
 رییس جمهور تاجیکستان طی سخنانی در نشست همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای امنیت و مدیریت مرزها، با تأکید بر سخنانی قبلی خود در رابطه با فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان، خواستار ایجاد کمربند امنیتی در اطراف کشور شد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، امامعلی رحمان، رییس‌جمهور تاجیکستان در نشست همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای امنیت و مدیریت مرزها برای مقابله با تروریزم و جلوگیری از حرکت تروریست‌ها در دوشنبه پایتخت این کشور گفت که تروریست‌ها همچنان در تلاش عبور از مرزها هستند.
به گفته او، تروریست‌ها هم از خاورمیانه به افغانستان منتقل می‌شوند و فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور تهدیدی جدی برای آسیای میانه است.او تهدیدات امنیتی منطقه را جدی دانست و از گسترش افکار افراطی در بین جوانان هشدار داد.

رییس جمهور تاجیکستان افزوده، در برخی از مناطق جهان انواع تروریزم تبلیغ می‌شود و با شعارهای ایدئولوژی افراطی بر روی ذهن جوانان کار می‌شود.

او تاکید کرد با وجود تلاش چشمگیر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، برخی کشورها رویکرد واحدی در جلوگیری از رشد تروریزم ندارند.

آقای رحمان خطاب به اشتراک‌کنندگان هشدار داد تا زمانی که همه طرف‌های ذی‌نفع رویکرد مشترکی نداشته باشند، مبارزه با تروریزم و تبلیغ افراط‌گرایی غیر ممکن‌ است.

این در حالی است که پیش از این امارت اسلامی بارها به کشورهای جهان اطمینان داده که اجازه هیچ‌گونه فعالیت تروریستی را در افغانستان نمی‌دهد و از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نخواهد شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.