Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 41902
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 22 اکتبر 2022 - 15:21 |

درخواست دادگاه هند برای مقابله با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان

درخواست دادگاه هند برای مقابله با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان

دادگاه عالی هند به رؤسای پلیس دو ایالت و پایتخت این کشور دستور داد تا علیه کسانی که اقدام به انتشار سخنان نفرت انگیز می‌کنند، صرف نظر از دین آنها اقدام کنند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از تی آر تی، در این دادخواست که یک مرد مسلمان آن را ارائه کرده از دادگاه خواسته شده است که به مقامات ایالتی دستور دهد که علیه نفرت‌پراکنی ضد جامعه مسلمانان، اقدام کنند.

دادگاه عالی هند در پاسخ به این دادخواست اعلام کرد که ماهیت سکولار هند باید حفظ شود و ایالت‌های این کشور باید برای توقف سخنان نفرت‌انگیز اقدام کنند.

هفته گذشته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، هند را به خاطر سابقه حقوق بشری این کشور مورد سرزنش قرار داد.

گوترش در سخنرانی خود در بمبئی گفت: هند به عنوان یک عضو منتخب شورای حقوق بشر، مسئولیت شکل‌دادن به حقوق بشر جهانی و حمایت و ارتقای حقوق همه افراد از جمله اعضای جوامع اقلیت را دارد.

حزب ناسیونالیست بهاراتیاجاناتا به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور و متحدانش از سوی منتقدان و رهبران مخالف به واردکردن فشار علیه مسلمانان این کشور متهم هستند؛ اما این حزب به شدت این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید دولت با پیروان همه ادیان یکسان رفتار می‌کند.

فعالان حقوق بشر می‌گویند از زمانی که مودی در سال ۲۰۱۴ در این کشور به قدرت رسید، آزار و اذیت و سخنان نفرت‌انگیز علیه اقلیت‌های مذهبی، به ویژه اقلیت ۲۰۰ میلیونی مسلمان هند افزایش یافته است.

به گفته این فعالان این فشارها به ویژه در کشمیر تحت سلطه هند از زمانی که دولت مودی در سال ۲۰۱۹ خومختاری این منطقه دارای اکثریت مسلمان را لغو کرد، افزایش یافته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.