Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 41745
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 18 اکتبر 2022 - 13:20 |

دستگیری‌ گسترده مسلمانان در هند

دستگیری‌ گسترده مسلمانان در هند

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر، بر اساس اعلام رسانه‌های هندی، مقامات این کشور در ایالت اوتارپرادش ده‌ها نفر از مسلمانان را بازداشت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های هندی اعلام کردند که مقامات این کشور ده‌ها مسلمان را در شهر سلطان‌پور در ایالت اوتارپرادش در شمال هند پس از نزاع با هندوهایی که در مقابل یک مسجد با آهنگ و موسیقی بلند جشن می‌گرفتند، دستگیر کردند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی از جشن‌های هندوها را منتشر کرده‌اند که با پخش موسیقی با صدای بلند درحال پایکوبی بوده‌اند.

کاربران همچنین عکس‌ها و فیلم‌هایی از جراحات وارده به مسلمانان در نتيجه درگیری‌ها و همچنین خسارت وارده به مسجد منتشر کردند.

میر فیصل، روزنامه‌نگار، در حساب توییتری خود نوشت: دلیل این درگیری حضور هندوها در مقابل مسجد برای جشن و پایکوبی با موسیقی بلند بوده است.

وی افزود: مسلمانان این منطقه، از هندوها خواستند صدای موسیقی را پایین بیاورند یا از مسجد دوری کنند، اما آن‌ها نپذیرفتند که همین امر منجر به شروع درگیری شد.

فیصل ـ به نقل از تعدادی از مردم منطقه ـ گفته که برخی از هندوهای شرکت‌کننده در اين مراسم وارد مسجد شدند و به آن آسیب رساندند.

احمد، روزنامه‌نگار، نيز در سخنانی گفت: پلیس پس از درگیری ۵۲ نفر از جمله ۵۱ مسلمان و یک فرد ناشناس را دستگیر کرد.

روزنامه‌های هندی مدعی شده‌اند این مسلمانان بودند که زمانی هندوها از پایین‌آوردن صدای موسیقی در زمان پخش اذان خودداری کرده، شروع به حمله و سنگ‌پرانی کردند.

دیدبان حقوق بشر نیز در گزارشی از افزایش تعداد آنچه که «مجازات‌های غیرقانونی» علیه مسلمانان در هند توسط مقامات هندی نامیده، خبر داده است.

بر اساس این گزارش، مجازات‌های غیرقانونی و خودسرانه در تعدادی از ایالت‌های تحت حکومت حزب ملی‌گرای بهاراتیا جاناتا افزایش یافته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.