Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 42179
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 30 اکتبر 2022 - 8:05 |

رفتار نژادپرستانه بیمارستان آلمان با بانوی مسمان باحجاب

رفتار نژادپرستانه بیمارستان آلمان با بانوی مسمان باحجاب

بیمارستانی در آلمان تقاضای یک بانوی محجبه برای گذراندن دوره آموزشی در این بیمارستان را به دلیل نپذیرفتن کشف حجاب رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ یک بیمارستان در آلمان با این استدلال که انجمن بیمارستان‌ها به عنوان یک نهاد مسیحی شناخته می‌شود و آنها پوشش حجاب کارکنان را نمی‌پذیرند، درخواست آموزش به یک دانشجوی محجبه اهل کشور ترکیه را رد کرد.

این دانشجوی ترکیه‌ای می‌گوید که در حین مصاحبه، مسئولین بیمارستان از او سؤال کردند که آیا در حین گذراندن دوره آموزشی خود در بیمارستان می‌تواند بدون حجاب باشد که به دلیل جواب منفی خود، تقاضایش برای گذراندن دوره آموزشی در بیمارستان رد شد.

این دانشجو در گفت‌وگو با نماینده خبرگزاری دولتی ترکیه(TRT) در آلمان گفت: پس از ردشدن در مصاحبه، با چشمانی اشکبار به خانه برگشتم.

این دانشجوی ترکیه‌ای با ابراز ناراحتی از موضع مسئولین بیمارستان آلمانی گفت: نمی‌دانستم در آن لحظه چه جوابی به آنها بدهم و بعد از این سخنان نژادپرستانه چه کنم.

این در حالی است که خبرگزاری تی آر تی هم در تماس تلفنی با مسئول انجمن بیمارستان‌های پروتستان در آلمان تلاش کرد تا واقعیت امر را از بیمارستان جویا شود که مسئول بیمارستان پاسخ داده بود که انجمن بیمارستان‌ها یک ارگان مسیحی شناخته می‌شود که پوشش حجاب کارکنان را قبول ندارند.

با وجود تضمین آزادی ادیان در قانون اساسی آلمان اما موضوع حجاب در این کشور تقریبا حل‌نشده باقی مانده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.