Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ حمل , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 41727
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 18 اکتبر 2022 - 11:03 |

سفر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل به بامیان

سفر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل به بامیان

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل به ولایت شیعه نشین بامیان رفته است تا شرایط این مناطق را از نزدیک مشاهده کند.

ریچارد بنت پس از دیدار روزهای گذشته با مقامات دولت موقت طالبان به ولایت بامیان در مرکز افغانستان رفته است تا وضعیت حقوق بشر این مناطق را از نزدیک بررسی کند.

بر اساس گزارش‌ها، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در سفر به بامیان با عبدالله سرحدی والی این ولایت دیدار کرد. گفته می‌شود در این دیدار درباره موضوعات مهم حقوق بشری، مسائل امنیتی، بهداشت و درمان همچنین آموزش گفتگو شده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل اواسط مهرماه برای یک سال دیگر مأموریت ریچارد بنت گزارشگر ویژه این سازمان برای افغانستان را تمدید کرد و با حفظ مسئولیت قبلی، دو مسئولیت جدید به مأموریت وی افزود.

پیش از این ریچارد بنت به عنوان رئیس بخش حقوق بشر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان(یوناما) فعالیت می‌کرد و اکنون دو مسئولیت جدید «حقوق کودکان» و «ثبت اطلاعات تخطی در حقوق بشر» در افغانستان و ارائه گزارش آن به اجلاس‌های بعدی شورای جهانی حقوق بشر به مأموریت وی افزوده شده است.

ریچارد بنت هفته گذشته در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان تاکید کرده بود برای بیان و گزارش درست حقایق، باید همه چیز را به چشم خود ببیند و به همین دلیل تصمیم گرفته است تا به افغانستان سفر کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.