Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 42104
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 28 اکتبر 2022 - 9:50 |

سیدحسن نصرالله: حمله تروریستی در شیراز باید بیداری بیشتر را در منطقه ایجاد کند

سیدحسن نصرالله: حمله تروریستی در شیراز باید بیداری بیشتر را در منطقه ایجاد کند

دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی به حمله تروریستی در حرم شاهچراغ اشاره کرد و گفت: حمله تروریستی در شیراز باید بیداری و بصیری بیشتر را در سطح ملت‌های منطقه به ویژه نزد ملت ایران ایجاد کند که در معرض توطئه خطرناک قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ به نقل از المنار، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، طی سخنانی به حمله تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز اشاره کرد.

وی افزود: موضوع اول کشتار هولناکی است که داعش در شهر شیراز در ایران مرتکب شد؛ به امام خامنه‌ای و مسئولان جمهوری اسلامی و ملت صبور ایران و خانواده‌های شهیدان تسلیت عرض و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کنیم. این جنایت شنیع باید بیداری و بصیرت بیشتر را در سطح ملتهای منطقه به ویژه نزد ملت ایران ایجاد کند که در معرض توطئه خطرناک قرار دارند.

نصرالله افزود: دولت‌های متوالی آمریکا،  داعش و دیگر گروه‌های تکفیری را به حرکت درآورده و شرایط انتقال امن سرکرده‌ها و عناصر این گروهها را به افغانستان فراهم آورده است.

وی افزود: داعش امروز در خدمت دولت آمریکا در افغانستان است تا ملت افغانستان و ایران و کشورهای همسایه را هدف قرار دهد؛ ما بایستی نسبت به اهمیت جهاد بزرگی که خیلی‌ها در منطقه ما انجام دادند، آگاهی و بصیرت بیشتری داشته باشیم و جمهوری اسلامی ایران حامی قدرتمند در این جهاد بزرگ است که شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرماندهان آن بودند.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: آنکه اغتشاش در ایران را اداره می‌کند همانی است که قاتلان را به شیراز و زاهدان فرستاده است و آن دولت آمریکاست.

وی در ادامه با اشاره به تحولات فلسطین اعلام کرد: به مبارزان قهرمان در کرانه باختری و قدس به ویژه در نابلس، جنین و شعفاط تبریک و تهنیت می‌گوییم. درود به روح شهید بزرگ و شجاع عدی التمیمی که به نماد شجاعت و صلابت و بصیرت تبدیل شده و عنوان نسلی است که پیروزی نهایی را رقم خواهد زد. تهنیت و تبریک به عرین الاسود و گردان جنین و همه برادران در فلسطین و خارج آن.

وی درباره توافق ترسیم مرز دریایی لبنان هم اعلام کرد: ترسیم مرز دریایی تجربه‌ای است که مستحق پرداختن به آن به شکل مفصل است از این رو در این باره در روز شنبه مفصل سخن خواهیم گفت.

نصرالله افزود: مأموریت مقاومت در بحث مربوط به پرونده ترسیم مرزی تمام شده است و امروز اعلام می‌کنم که همه تدابیر و اقدامات اتخاذ شده قبلی، تمام شده است. از رزمندگانی که شب و روز کار کردند، تشکر می‌کنم و می‌گویم که مأموریت به پایان رسیده است. آنچه در پرونده ترسیم مرزی حاصل شد پیروزی بسیار بزرگی برای دولت، ملت و مقاومت لبنان است.

وی در پایان گفت: آنچه امروز امضا شد یک سند درباره توافق تعیین مرزی بود نه معاهده بین‌المللی. هر آنچه که رخ داد مذاکرات غیرمستقیم بود و هیئت‌های لبنانی و اسرائیلی دیداری نداشتند و هر طرفی سند خاص را امضا کرد؛ لبنان گام مهمی برداشت که آن را در برابر مرحله جدیدی در تاریخش قرار می‌دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.