Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 42220
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 31 اکتبر 2022 - 8:31 |

هراس رژیم صهیونیستی از حملات سایبری در آستانه انتخابات

هراس رژیم صهیونیستی از حملات سایبری در آستانه انتخابات

در آستانه انتخابات کنست، رژیم صهیونیستی به واسطه بن‌بست‌های سیاسی تاحد زیادی دربرابر حملات سایبری به زیرساخت‌های انتخاباتی و کارزار تفرقه‌افکنی در جامعه صهیونیست‌ها آسیب‌پذیر و شکننده شده است.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ در آستانه انتخابات کنست، خبرگزاری فرانسه هشدار داد که رژیم صهیونیستی در برابر حملات سایبری و تهدیدات در فضای مجازی بسیار آسیب‌پذیر است.

در این گزارش آمده است که چند روز مانده به انتخابات کنست که قرار است روز سه‌شنبه ۱۰ آبان ماه برگزار شود، رژیم صهیونیستی برای حملات سایبری یا کارزارهای اعمال نفوذ رقبای خارجی به خصوص ایران به حالت آماده‌باش درآمده است.

طبق این گزارش، دفتر «یوآز هندل» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در آستانه پنجمین انتخابات این رژیم در کمتر از چهارسال گفته است که روز انتخابات سه‌شنبه یک «هدف مطلوبی برای کارزارهای نفوذ» به حساب می‌آید زیرا یک بن‌بست سیاسی بی‌سابقه در جریان است.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی ادامه داد که وزارت ارتباطات و اداره کل سایبری رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات مستقیم به زیرساخت‌های انتخاباتی از جمله تلاش هکرها برای هدف قرار دادن سرورها و وب‌سایت‌های کمیته انتخابات مرکزی اسرائیل آماده شده‌اند.

با این حال کارشناسان می‌گویند که نگرانی درباره حمله سایبری به سرورها و وب‌سایت‌های کمیته انتخابات مرکزی اسرائیل در درجه دوم اهمیت قرار دارد زیرا انتخابات اسرائیل بیشتر به صورت آراء کاغذی برگزار می‌شود و مسئله جدی‌تر، کارزارهای آنلاین با هدف تضعیف اعتماد به فرایند دموکراتیک رژیم صهیونیستی است.

«اسحاق آمیت» رئیس کمیته انتخابات رژیم صهیونیستی نیز در خصوص تلاش برای «مشروعیت‌زدایی نتایج انتخابات و آسیب‌زنی به دموکراسی…….و ایجاد شکاف و ظن» هشدار داد.

از طرف دیگر، «اوفیر بارل» محقق دانشگاه تل‌آویو مدعی شده است که شواهدی موجود است مبنی بر آن که جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد تا با «دروغ‌پراکنی با محتوای سیاسی، بر جامعه اسرائیل اعمال نفوذ کند».

بارل از کارگاه علوم، فناوری و امنیت دانشگاه تل‌آویو مدعی است: «ما در بسیاری موارد، شاهد حساب‌های کاربری جعلی ایرانی هستیم که می‌توانند در گروههای صدها نفری بزرگ وارد شوند و یا پیام‌های تفرقه‌انگیز و تحریک‌آمیز منتشر کنند یا برای ضربه زدن به وجهه یک سیاستمدار خاص، دروغ‌هایی را منتشر کنند».

این محقق صهیونیست ادامه داد که رژیم صهیونیستی با توجه به شکاف‌های سیاسی ریشه‌دار خود در برابر چنین حملاتی آسیب‌پذیرتر و شکننده‌تر شده است زیرا رأی‌دهندگان در چهار انتخابات متوالی با نتایج غیرقطعی روبرو شده‌اند و سرزمین اشغالی بین حامیان «بنیامین نتانیاهوم نخست‌وزیر سابق جنگ‌طلب و مخالفانش تقسیم شده است.

بارل به خبرگزاری فرانسه گفته است: «هدف، آسیب زدن به یک سیاستمدار خاص نیست بلکه ترغیب به قطبی‌ کردن و هرج و مرج در سیاست اسرائیل است که از قبل نیز به واسطه بن‌بست سیاسی، بسیار پیچیده شده است».

انجمن اینترنت رژیم صهیونیستی ماه گذشته در نامه‌ای به «متا» شرکت مادر فیس‌بوک در خصوص «فقدان آمادگی کافی شرکت‌های محبوب اجتماعی در آستانه انتخابات اسرائیل هشدار داد».

طبق این گزارش، در این نامه به تلاش‌های مستحکم شرکت متا برای تضمین یکپارچگی و اتحاد انتخابات در کشورهای دیگر با جو سیاسی آشفته و گاهاً خشونت‌آمیز همچون ایالات متحده، برزیل،‌ کنیا، فیلیپین،‌ اتیوپی و هند اشاره کرد و گفت که با این حال بر اساس تحقیقات درباره اجرای استانداردهای جامعه متا در فلسطین اشغالی تردید دارد و از فقدان ظرفیت نظارت عبری بعنوان یکی از دلایل احتمالی ضعف این شرکت‌ اینترنتی در محافظت از انتخابات رژیم صهیونیستی یاد کرد.

آسیب‌پذیر بودن رژیم صهیونیستی در مقابل حملات سایبری، گروههای جامعه مدنی در فلسطین اشغالی را نیز به تکاپو درآورده است تا اقدامات برای مقابله با هرگونه از این حملات را تسریع بخشند.

این گزارش مدعی شده است که گروههای جامعه مدنی نیز تلاشهای خود را علیه محتوای سیاسی تحریک‌آمیز آنلاین همچون وب‌سایت «گزارشگر جعلی» (فیک ریپورتر) افزایش دادند؛ گفته می‌شود که این وب سایت، ۱۰۰ پروفایل فیس‌بوک را که هواداران نتانیاهو را هدف قرار داده بودند، فاش کرده است.

از طرف دیگر، در آستانه انتخابات کنست، مؤسسه مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل‌آویو (INSS)، شبیه‌سازی از تهدیدات سایبری احتمالی برگزار کرده است و «تمیر هیمن» مدیر این مؤسسه بر این باور است که خطرات برای فرایند انتخابات و شمارش آرا «چندان بالا» نیست اما هشدار داد که رژیم صهیونیستی در مقابل کارزارهای نفوذ خارجی با هدف تفرقه‌اکنی در جامعه اسرائیل، باز و مستعد است.

وی در این خصوص گفت: «زمان آن است که اسرائیل یک هیأت رسمی با مسئولیت و مجوز دفاع از دموکراسی اسرائیلی در برابر نفوذ محتوای خارجی داشته باشد».

این گزارش در پایان به دلزدگی شهرک‌نشین‌های صهیونیست از اوضاع سیاسی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت که بارل در خصوص بحران سیاسی در فلسطین اشغالی و در نتیجه آسیب‌پذیر شدن رژیم صهیونیستی در برابر حملات سایبری گفت: «بعد از این همه انتخابات در چنین بازه زمانی کوتاهی، مردم از انتخابات و سیاست خسته شده‌اند و خیلی اهمیتی نمی‌دهند».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.