Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 41946
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 23 اکتبر 2022 - 17:58 |

هشدار وزیر دفاع روسیه در مورد اقدامات تحریک آمیز اوکراین

هشدار وزیر دفاع روسیه در مورد اقدامات تحریک آمیز اوکراین

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه به همتای فرانسوی خود نسبت به اقدام تحریک آمیز اوکراین در استفاده از «بمب کثیف» هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شایگو مراتب نگرانی خود را درمورد احتمال اقدام تحریک آمیز اوکراین با استفاده از یک بمب کثیف به همتای فرانسوی خود منتقل کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: تماس تلفنی میان دو مقام مزبور بر بحران اوکراین متمرکز بود، جایی که وضعیت به سوی متشنج و غیرقابل کنترل تر شدن پیش می رود.

منابع معتبر ناشناس در کشورهای مختلف اعلام کردند کی یف درصدد یک اقدام تحریک آمیز مرتبط با انفجار به اصطلاح «بمب کثیف» در اوکراین است تا روسیه را به استفاده از سلاح هسته ای متهم کند.

یک بمب کثیف، مواد منفجره متعارف را با مواد رادیواکتیو ترکیب می کند. چنین بمبی معمولا از دینامیت یا سایر مواد منفجره برای پخش گرد و غبار رادیواکتیو یا دود استفاده می کند تا باعث آلودگی رادیواکتیویتی شود.

منابع مزبور استدلال کردند که هدف از این اقدام تحریک آمیز، متهم کردن مسکو به استفاده از سلاح کشتار جمعی در میانه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و آغاز یک کارزار جهانی ضد روسی است.

این منابع افزودند سازمان دهندگان این اقدام تحریک آمیز امیدوارند که در صورت موفقیت آمیز بودن آن، این حادثه هسته ای منجر به واکنشی بسیار منفی از طرف جامعه جهانی شود.

در نتیجه، مسکو حمایت بسیاری از شرکای کلیدی خود را از دست خواهد داد و غرب بار دیگر تلاش خواهد کرد موضوع محرومیت روسیه از وضعیت عضویت دائم در شورای امنیت سازمان ملل را مطرح کند و بر لفاظی های ضد روسی خود بیفزاید.

این ادعا در حالی مطرح است که وزارت امور خارجه روسیه هفته گذشته تاکید کرد که مسکو هیچ کشوری را با سلاح هسته ای تهدید نمی کند و این قدرت های غربی هستند که با متوسل شدن به لفاظی های هسته ای تلاش می کنند اینطور وانمود کنند که روسیه آماده انجام این حملات با استفاده از سلاح کشتار جمعی است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.