Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 41881
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اقتصادی تاریخ انتشار : 22 اکتبر 2022 - 9:10 |

هشدار یونیسف در باره زمستان سخت پیش‌روی افغانستان و درخواست کمک مالی

هشدار یونیسف در باره زمستان سخت پیش‌روی افغانستان و درخواست کمک مالی

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) با هشدار درباره زمستان سخت پیش‌روی افغانستان خواستار کمک ۷۵ میلیون دلاری کشورهای کمک‌رسان به افغانستان شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) با هشدار درباره اینکه با فرارسیدن زمستان مشکلات بهداشتی و اقتصادی خانوارهای آسیب پذیر افغان افزایش خواهد یافت، خواستار کمک ۷۵ میلیون دلاری کشورهای کمک‌رسان به افغانستان شد.

یونیسف اعلام کرد یک استراتژی زمستانی را برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به ویژه برای کودکان در افغانستان تدوین کرده و برای عملی کردن آن به ۷۵ میلیون دلار نیاز دارد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اظهارداشت کمک‌های بشردوستانه از وجود فاجعه در افغانستان جلوگیری کرده، اما وضعیت در این کشور بهبود نیافته است.

یونیسف در ادامه محرک‌های اصلی فقر در افغانستان را شوک اقتصادی، خشکسالی، جنگ و درگیری و بیماری کرونا عنوان کرد.

در ادامه این گزارش با اعلام اینکه ۲۴٫۴ میلیون نفر از جمعیت ۴۰ میلیونی افغانستان نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه هستند، تصریح شده است بحران کنونی افغانستان از آستانه توانایی‌های بشردوستانه برای بهبود شرایط فراتر رفته است.

یونیسف با اشاره به افزایش ناامنی‌ها و حمله انتحاری به آموزشگاه «کاج» نیز خاطرنشان کرد حوادث امنیتی همچنان بر جمعیت بزرگی از مردم تأثیر می‌گذارد و آن را نشان دهنده ناامنی دانش‌آموزان به هنگام تحصیل دانست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.