Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 42089
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 27 اکتبر 2022 - 15:40 |

واکنش ها به جنایت تروریستی در شاهچراغ شیراز از یمن تا سازمان ملل

واکنش ها به جنایت تروریستی در شاهچراغ شیراز از یمن تا سازمان ملل

در پی حمله تروریستی اخیر در شاهچراغ شیراز بسیاری از شخصیت‌ها و کشورهای جهان نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» در عراق، به حمله تروریستی اخیر در شاهچراغ شیراز واکنش نشان داد.

وی در توئیتی به دو زبان عربی و فارسی نوشت: بعد از اینکه تروریسم و حامیانش از محقق شدن توهمات و آرزوهای پوچ خود در کنترل کشورهای ما و مسلط شدن بر ملتهای مقاوممان مأیوس شدند… تیرهای خود را در سینه بیگناهان خالی می‌کنند.

الخزعلی در ادامه ضمن محکوم کردن این جنایت  اعلام کرد که  «منبرهای تکفیر» و حامیان آن مسؤول جنایت‌های وحشیانه  هستند.

وی  افزود: از سازمان‌‌های دینی و نیز سازمان‌های بین‌المللی  می خواهیم  با تحریک آفرینی علیه پیروان اهل بیت علیهم السلام (شیعیان)  مقابله کنند.

وزارت خارجه عمان حادثه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

وزارت خارجه عمان امروز پنج‌شنبه ۲۷ اکتبر  در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عمان حمله شب گذشته به مزار شاهچراغ در شهر شیراز را به خانواده‌های داغدار و ملت و دولت ایران صمیمانه تسلیت می‌گوید و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل می‌کند».

«راجا پرویز اشرف» رئیس مجلس ملی پاکستان نیز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در شیراز را بشدت محکوم کرد و به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

وی نسبت به حمله تروریستی به زیارتگاه مقدس شاهچراغ در شهر شیراز مرکز استان فارس ابراز تاسف کرد و گفت:« دین اسلام هرگونه خشونت و عمل تروریستی را نفی می‌کند و ما این حادثه تروریستی را محکوم‌ می‌کنیم».

 راجا پرویز اشرف تاکید کرد: «دولت و مردم پاکستان خود را در اندوه ملت ایران با ویژه داغ خانواده‌های قربانیان شریک می‌دانند و ما برای شهدا از درگاه خداوند طلب آمرزش می‌کنیم».

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان حمله تروریستی داعش به زائران شاهچراغ در شهر شیراز را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آذربایجان آمده است: ما حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را محکوم می‌کنیم و از صمیم قلب به خانواده های قربانیان تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن چهارشنبه شب، ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی شاهچراغ شیراز در توییتی نوشت: همبستگی ملت ایران برای مقابله با دشمن را بیشتر می‌کند.

این مقام انصار الله در توییتی این حادثه جانکاه را به مقام معظم رهبری و خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و برای زخمی‌های این حادثه نیز از خداوند متعال شفای عاجل درخواست کرد.

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی اقدام مجرمانه یک گروه تروریستی در حمله به مرقد امام احمد بن موسی بن جعفر علیهم السلام در شهر شیراز ایران که منجر به شهادت و مجروح شدن ده ها زائر از جمله زن و کودک شد را محکوم کرد.

در این پیام آمده است: ما این حادثه را خالصانه به رهبر انقلاب اسلامی و ملت مسلمان ایران تسلیت می‌گوییم و از خداوند می‌خواهیم شهدای این حادثه را مورد رحمت واسعه خود قرار دهد و بهشت را جایگاه آنها قرار دهد و به خانواده آنها صبر و به مجروحان شفا دهد.

ولادیمیر پوتین نیز در پیامی تلگرامی اعلام کرد: لطفا تسلیت صمیمانه من را به خاطر عواقب غم‌انگیز اقدام ترویستی انجام شده در شیراز بپذیرید. مایلم آمادگی طرف روس برای تقویت بیشتر همکاری با شرکای ایرانی در جهت ضد تروریستی را تایید کنم.

پوتین علاوه کرد که تصور جنایتی بدتر از قتل غیرنظامیان–شامل کودک و زن–داخل دیوارهای یک زیارتگاه دشوار است. وی افزود تروریسم نه تنها قوانین، بلکه هنجارهای اخلاقیات انسانی را نقض می‌کند. رئیس‌جمهور روسیه در پایان این پیام، ضمن ابراز همدردی و حمایت از خانواده‌های قربانیان، برای همه مجروحان این حادثه تروریستی آرزوی بهبودی سریع کرد.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره واکنش این نهاد بین‌المللی به حمله تروریستی به مردم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز گفت: اقدامات تروریستی به خصوص حمله به مراکز مذهبی را محکوم می کنیم و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی می کنیم.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم و با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرد.

عصر روز چهارشنبه یک فرد مسلح با تیراندازی به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع)، ۱۵ نفر از از زائران را شهید و تعدادی را هم مجروح کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به حرم شاه‌چراغ شیراز را برعهده گرفت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.