Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 42092
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 27 اکتبر 2022 - 15:57 |

پیام رهبر انقلاب اسلامی ایران در پی حمله تروریستی به شاهچراغ شیراز

پیام رهبر انقلاب اسلامی ایران در پی حمله تروریستی به شاهچراغ شیراز
رهبر انقلاب اسلامی ایران، در پی حادثه تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی، مشهور به شاهچراغ با نشر پیامی، این حادثه خونین را جنایت شقاوت‌آمیز خوانده و به عاملان و طراحان این حمله، وعده مجازات داده است.
به گزارش گروه بین الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ حضرت امام خامنه‌ای (حفظه‌الله تعالی) رهبر انقلاب اسلامی ایران در این پیام گفته است: جنایت شقاوت‌آمیز در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی (ع) که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها مرد و زن و کودک بی‌گناه انجامید، دل‌ها را اندوهگین و داغ‌دار کرد.

در این پیام آمده است؛ عامل یا عاملان این جنایت اندوه‌بار یقیناً مجازات خواهند شد ولی داغ عزیزان و نیز هتک حرمت حرم اهل بیت (ع) جز با جست‌وجو از سررشته‌ی این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره‌ی آن، جبران نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی ایران یادآور شده است که همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظائفی برعهده دارند؛ از دستگاه‌های حافظ امنیت و قوه‌ی قضائیه تا فعالان عرصه‌ی فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید (دست) واحده‌‌ای باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا می‌دارد. ملت عزیز و دستگاه‌های مسئول یقیناً بر توطئه‌ی خباثت‌آمیز دشمنان فائق خواهند آمد.

ایشان در پایان با خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی ابراز همدردی کرده و گفته است: “اینجانب به خانواده‌های عزادار این حادثه و به مردم شیراز و به همه‌ی ملت ایران تسلیت می‌گویم و شفای مجروحان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم”.

گفتنی است که بر اساس گزارش‌ها، در پی یک حمله تروریستی درحرم مطهر حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) در شهر شیراز ایران، ۱۶ تن شهید و بیش از چهل تن دیگر نیز زخمی شده‌اند، عاملین این حمله نیز تبعه غیر ایرانی و بحرینی عنوان شده است.
گروه تروریستی داعش با انتشار پیامی، مسئولیت این حمله خونین را به عهده گرفته است.
در پی این حادثه تلخ، از روز پنجشنبه ( پنجم ‌عقرب) به مدت سه روز در ولایت فارس عزای عمومی اعلام شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.