Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 42398
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, انتخاب سردبیر, سیاسی تاریخ انتشار : 05 نوامبر 2022 - 9:20 |

آلمان: ما حق نداریم مردم افغانستان را رها کنیم

آلمان: ما حق نداریم مردم افغانستان را رها کنیم

وزیر خارجه ازبکستان در دیدار با همتای آلمانی‌اش در تاشکند می‌گوید که این کشور در تلاش برقراری صلح در افغانستان است و تاشکند کمک‌های خود را به این کشور ادامه خواهد داد.
به گزارش آژانس خبری صدای پامیر؛ این دیپلومات ارشد ازبک از جامعه جهانی می‌خواهد که به افغانستان کمک‌های خود را ادامه دهد.
ولادیمیر ناراف، وزیر خارجه ازبکستان در این باره چنین می‌گوید: «ازبکستان به اصل دستیابی به صلح در افغانستان پابند است. در حال حاضر وضعیت انسانی سختی در این کشور به وجود آمده است و ما به گونه جدی نگران هستیم. ما بر این باور استیم که جامعه جهانی باید کمک‌های عملی خود را به مردم افغانستان پیشکش کنند.»

از سویی هم، وزیر خارجه آلمان در این دیدار، از نقض حقوق بشر و حقوق بانوان در افغانستان نگرانی کرده‌است.
آنالنا شارلوته الما بربوک، وزیر خارجه آلمان در اینباره چنین می‌گوید: «از تابستان گذشته، طالبان حق تحصیل و آزادی زنان را نقض کرده‌اند، ما حق نداریم شهروندان افغانستان را به حال خودشان رها کنیم و نمی‌توانیم چنین اقدامی را انجام دهیم ما در ماه‌های اخیر شاهد بحران‌ها و اوضاع بودیم که در آنجا اتفاق افتاده است، ما به کمک مردم افغانستان ادامه خواهیم داد.»

با تلاش‌های فراوان نتوانستیم دیدگاه امارت اسلامی را در اینباره داشته باشیم، اما پیش از این حکومت سرپرست همواره تاکید کرده است که حقوق تمام افغان‌ها مصوون است و صلح سراسری در کشور تامین شده‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.