Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 42492
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 07 نوامبر 2022 - 19:17 |

ادامه جنایت های رژیم آل خلیفه علیه زندانیان بحرین

ادامه جنایت های رژیم آل خلیفه علیه زندانیان بحرین

بر اساس گزارش منابع مختلف با وجود طرح مسئله حقوق بشر توسط پاپ و انتقاد محافل حقوق بشری از نقض حقوق بشر در بحرین، آزار و اذیت و سهل انگاری پزشکی علیه زندانیان سیاسی در زندان‌های آل خلیفه ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری صدای پامیر؛ آزار و اذیت، اعمال محدودیت و سهل انگاری پزشکی علیه  زندانیان سیاسی بحرین ادامه دارد.

«علی مشیمع»  فرزند «حسن مشیمع» روحانی شیعه و دبیرکل جنبش «حق» بحرین و از برجسته‌ترین رهبران مخالف رژیم آل‌خلیفه تاکید کرد :« ۶ماه پیش یکی از دندانهای پدرم افتاد و پس از آن به شدت دچار دندان درد شد. درد دندان وی آرام نمی شود .  پدرم به مدت ۶ ماه به دندانپزشک مراجعه نکرده است».

 علی مشیمع خطاب به پاپ گفت: « این یک نمونه از همزیستی و تسامح در بحرین است»!

این درحالی است که اعتراضات روزانه مردم شهرک «السنابس» ادامه دارد که آن‌ها خواستار آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی هستند.

رسانه‌های خبری اعلام کردند که شماری از اهالی شهرک «السنابس» در شرق شهر منامه پایتخت این کشور تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

آنها در این تجمع خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و برخورداری آنها از حقوق مشروع خود شدند.

معترضان همچنین بر تحریم «انتخابات شکست خورده» آتی بحرین  پارلمانی تاکید کردند.

شماری از بستگان زندانیان محکوم به اعدام در بحرین  نیز روز شنبه در مسیر عبور «پاپ فرانسیس» تظاهرات محدودی برگزار کردند و خواستار مداخله وی برای آزادی زندانیان سیاسی در بحرین شدند.

روی بنرها نوشته شده بود: «مدارا و همزیستی یک رویه است نه شعار..». «حسن مشیمع را آزاد کنید».«زندانیان سیاسی را آزاد کنید».« فرقه گرایی را متوقف کنید».

مقامات بحرین حسن مشیمع  را در سال ۱۹۹۵ در پی اعتراضات مسالمت‌آمیز بازداشت کردند و پس از آن هم بارها به زندان افتاد و پنج سال را در زندان سپری کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.