Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 43223
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 29 نوامبر 2022 - 18:37 |

افزایش احتمال رکود اقتصاد آمریکا در سال آینده میلادی

افزایش احتمال رکود اقتصاد آمریکا در سال آینده میلادی

موسسه اعتبار سنجی «استاندارد اند پورز» روز دوشنبه به وقت محلی در تازه ترین گزارش خود از افزایش احتمال رکود اقتصاد آمریکا در سال آینده میلادی خبر داد و نوشت: احتمال اینکه آمریکا در سال آینده میلادی بتواند از گزند رکود اقتصادی در امان بماند، رو به کاهش است.

به گزارش بخش بین الملل آژانس خبری صدای پامیر به نقل از اسپوتنیک، موسسه اعتبار سنجی «استاندارد اند پورز» از افزایش احتمال رکود اقتصاد آمریکا در سال آینده میلادی خبر داده است..

یکی از کارشناسان ارشد این موسسه آمریکایی اعتبار سنجی گفت: با توجه به پیش بینی‌ها از افزایش شاخص قیمت کالاها و نرخ سود و نیز کاهش قدرت خرید و هزینه کرد مردم آمریکا، این کشور در سال ۲۰۲۳ دچار رکود اقتصادی خواهد شد.

بت آن بووینو (Beth Ann Bovino) در گزارش خود افزود: ما پیش بینی می‌کنیم و انتظار داریم که رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال آینده میلادی با کاهش ۰.۸ درصدی به منفی ۰.۱ درصد برسد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: افزایش شدید شاخص قیمت کالاها و نرخ سود (بانکی) در آمریکا، قدرت خرید و میزان تقاضای بخش خصوصی این کشور را کاهش خواهد داد.

گزارش استاندارد اند پورز، جنگ در اوکراین، تنش در تنگه تایوان و پائین آمدن سرعت رشد اقتصادی چین را از علل خارجی دانسته است که احتمال رکود اقتصاد آمریکا را بیشتر می‌کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.